همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم ونیز با اهدای یک جایزه شیر طلایی افتخاری از یک عمر فعالیت پرثمر سینمایی فیلمساز اسپانیایی برنده اسکار تقدیر می‌کنند.

پدرو آلمودووار فيلمساز اسپانيايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، جشنواره ونیز امسال هم به سنت پیشین خود وفادار ماند و قرار است همزمان به یک بازیگر و یک کارگردان شیر طلایی اهدا کند. همان‌طور که در ماه مارس اعلام شده بود، جولی اندروز (بازیگر برنده اسکار) نخستین دریافت‌کننده شیر طلایی افتخاری است و پدرو آلمودووار، فیلمساز ۶۹ ساله اسپانیایی با حضور در ونیز جایزه یک عمر فعالیت پرثمر خود را از مدیران جشنواره می‌گیرد.

آلمودووار سال ۱۹۸۳ با سومین فیلم خود «عادت‌های تلخ» سرانجام پا را از سرزمین مادری بیرون گذاشت و به جشنواره ونیز رفت. پنج سال بعد نوبت به «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» رسید که در لیدو روی پرده برود و جایگاه سازنده‌اش را در سینمای جهان تثبیت کند. او در مجموع ۲۱ فیلم در کارنامه دارد و در ۱۹۹۹ با «همه چیز درباره مادرم» و سه سال بعد با «با او حرف بزن» برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و بهترین فیلمنامه شده است.

آلبرتو باربرا، رئیس جشنواره ونیز آلمودووار را «بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمساز دنیای اسپانیایی‌زبان پس از لوییس بونوئل» معرفی کرد. این کارگردان امسال فیلم تحسین‌شده «درد و شکوه» را در بخش مسابقه جشنواره کن داشت که تماشاگران و منتقدان به یک اندازه از آن استقبال کردند و هیات داوران هم جایزه بهترین بازیگر مرد را به ستاره این فیلم یعنی آنتونیو باندراس داد.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز ۲۸ اوت تا هفتم سپتامبر در ایتالیا برگزار می‌شود و فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف آن روز ۲۵ ژوییه اعلام خواهد شد.

کد خبر 443987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha