شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن بهار سال آینده بین روزهای ۱۲ تا ۲۳ ماه می ۲۰۲۰ در این شهر ساحلی جنوب فرانسه برگزار می‌شود.

جشنواره فيلم كن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، جشنواره کن برای سومین سال پیاپی روز سه‌شنبه آغاز به کار می‌کند و روز شنبه با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد؛ تاریخی که خلاف سنت افتتاح در روزهای چهارشنبه و پایان در روزهای یکشنبه در سال‌های گذشته است. بازار فیلم کن هم در حاشیه جشنواره روزهای ۱۲ تا ۲۲ می برگزار می‌شود.

نخستین بار در سال‌های اخیر، بین دو جشنواره برلین و کن کمتر از دو ماه و نیم فاصله خواهد بود. جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۰ روزهای ۲۰ فوریه تا اول مارس برگزار می‌شود تا با مراسم اسکار تداخل نداشته باشد. پیش از این برلین در نیمه‌های فوریه به پایان می‌رسید و حدود سه ماه بعد جشنواره کن آغاز می‌شد تا فعالان صنعت سینما فرصت کافی برای حضور در هر دو رویداد مهم اروپایی داشته باشند.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن امسال با ریاست الخاندرو گونزالس ایناریتو بر هیات داوران بخش مسابقه رسمی برگزار شد و جایزه نخل طلایی بهترین فیلم به «انگل» از کره‌جنوبی رسید تا این کشور آسیایی هم به جرگه برندگان نخل طلا بیپوندد. سال گذشته «دله‌دزدها» از ژاپن جایزه اصلی جشنواره را از آن خود کرده بود.

مراسم اهدای جوایز اسکار که معمولا برای آخرین یکشنبه فوریه برنامه‌ریزی می‌شود، سال گذشته برای پرهیز از تداخل زمانی با بازی‌های المپیک زمستانی یک هفته دیرتر برگزار شد اما تاریخ دوره آینده ۹ فوریه ۲۰۲۰ اعلام شده و همین برنامه تمام رویدادها و جوایز سینمایی از جمله بفتا را دستخوش دگرگونی کرده است.

کد خبر 443981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha