همشهری آنلاین: رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از تیرماه براساس مصوبات شورای ترافیک شهر تهران و شورای اسلامی شهر تهران تغییراتی در نحوه اجرای این طرح اجرا خواهد شد.

رییس پلیس راهور پایتخت : طرح محدوده کاهش آلودگی هوا از اول تیر ماه اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدرضا مهماندار روز شنبه در مرکز فرماندهی تهران بزرگ درباره طرح جدید ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا که همان طرح زوج و فرد سابق است گفت: افراد دارای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل می‌توانند به صورت رایگان در این محدوده تردد کرده و بیش از آن باید ۵۰ درصد مبلغ طرح ترافیک را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این مبلغ نیز به مواردی مانند معاینه فنی خودرو بستگی دارد یعنی اگر خودرویی معاینه فنی داشته باشد طبعاً هزینه کمتری پرداخت می‌کند و چنانچه در ساعت غیرپیک به محدوده مراجعه کنند باز هم هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره جریمه افرادی که در این محدوده وارد می‌شوند، گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده و اعتبار خریداری می‌کنند عوارض از اعتبار آنها کسر خواهد شد اما چنانچه کسی خارج از مدت ۲۰ روز در این محدوده تردد کند تا دوماه فرصت دارد تا عوارض خود را پرداخت کند. شهرداری نیز بلافاصله بعد از تردد در این محدوده برای فرد پیامکی ارسال می‌کند و شهروند تا دوماه فرصت پرداخت عوارض را دارد و چنانچه در این مدت عوارض را پرداخت نکند جریمه خواهند شد و علاوه بر اینکه مبلغ عوارض به عنوان عوارض معوق در سامانه شهرداری ثبت خواهد شد شماره پلاک برای پلیس نیز ارسال می‌شود و فرد به مبلغ ۲۰ هزار تومان برای هر بار تردد غیرمجاز جریمه می‌شود.

کد خبر 443977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha