سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
۰ نفر

کاهش محسوس قیمت جهانی نفت به ویژه پس از اعمال تحریم‌ ایران از سوی آمریکا، دیگر تولیدکنندگان نفت جهان را در معرض خطر قرار داده و الکساندر نواک.

نفت

وزیر انرژی روسیه به تازگی هشدار داد هنوز ریسک سقوط شدید قیمت‌های نفت در نتیجه تولید بیشتر وجود دارد و مسکو ممکن است از تمدید کاهش تولید با اوپک حمایت کند. پنجم تیرماه قرار است کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان هم‌پیمان نفت قرار است در یک نشست مشترک برای بازنگری درباره سیاست تولید نفت خود مذاکره کنند، خالد الفالح وزیر نفت عربستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک پیش از این گفته بود.

روسیه تنها صادرکننده نفتی است که درباره نیاز برای تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدانش تا پایان سال مردد است. آنتون سیوآنوف، وزیر دارایی روسیه هم هشدار داده است: اگر اوپک و متحدانش محدودیت تولیدشان را ادامه ندهند قیمت نفت ممکن است تا مرز ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کند. وزیر انرژی روسیه در دیدار با وزیر نفت عربستان اعلام کرد:

در واقع ریسک‌های بالای تولید بیش از حد نیاز وجود دارد. اما در کل ما باید به بررسی دقیق‌تر بپردازیم و تحولات را مورد ملاحظه قرار دهیم تا در نشست اوپک پلاس در ژوئیه، یک تصمیم مناسب بگیریم. از سوی دیگر وزیر نفت عربستان می‌گوید: روسیه و عربستان سعودی و همچنین گروه اوپک پلاس در تلاش هستند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از افت شدید قیمت‌های نفت انجام دهند.

کد خبر 443634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha