دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

علی‌اکبر مرتضایی- فرماندار ویژه کاشان: بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور مربوط به شهرستان کاشان است که از این میزان برداشت گل محمدی، سالانه حدود ۱۵ هزار تن گلاب مرغوب در ۱۶۰۰ کارگاه سنتی، ۲۸ واحد صنعتی و ۱۲ واحد نیمه‌صنعتی تولید می‌شود.

علی‌اکبر مرتضایی

امسال نیز در در فصل گل‌چینی و گلاب‌گیری شهرستان کاشان پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹ هزار تن گل محمدی از ۲۵۰۰ هکتار زمین‌های زیر کشت این محصول برداشت شود که از این میزان گل حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم اسانس طبیعی به ‌ارزش تقریبی هر کیلوگرم ۲۰ میلیون تومان به دست می‌آید.  موسم گل‌چینی و گلاب‌گیری در شهرستان کاشان همچنین باعث اشتغال بیش از ۸۰ هزار نفر می‌شود و این به آن معنا است که زندگی ۲۸۰۰ خانوار به کشت، تولید و برداشت گل محمدی وابسته است و این صنعت حدود ۶ هزار شغل پایدار و ثابت ایجاد کرده.

با توجه به این‌که توسعه کشت‌های کم‌آب‌بر یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید، می‌توان گفت که توسعه دشت‌های گل محمدی با کمترین سرمایه‌گذاری توانسته است ارزش افزوده زیادی ایجاد کند.  از اینها گذشته، کیفیت و مرغوبیت گل محمدی و فراورده‌های آن در شهرستان کاشان از شهرت جهانی برخوردار است و این موضوع زمینه رونق صنعت گردشگری به‌خصوص ورود گردشگران خارجی به کاشان در فصل بهار و ایام گلاب‌گیری را فراهم می‌کند.

کد خبر 443429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha