همشهری آنلاین: یک روزنامه عبری زبان جزئیات روابط ویژه رژیم صهیونیستی و ابوظبی و همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی عمیق آن دو طرف را افشا کرد.

ابوظبی

به گزارش ایسنا، یوسی میلمان، تحلیلگر مسایل اطلاعاتی روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی به گسترش روابط ابوظبی و اسرائیل به دلیل منافع مشترک دو طرف پرداخت و نوشت، ابوظبی روابط خود با اسرائیل را به عنوان یک امیرنشین و به شکلی مستقل و نه به عنوان نماینده کشور امارات گسترش داد، این روابط بر عقد قراردادهای تسلیحاتی استوار است و تل‌آویو تجهیزات اطلاعاتی به ابوظبی می‌فروشد.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در راستای تحقق منافع خاص شیخ‌نشین در طول دو دهه اخیر سلاح و تجهیزات دفاعی بسیاری به ارزش صدها میلیارد دلار خریداری کرده که بیشتر آنها از آمریکا خریداری شده‌اند و در ادامه توسعه روابط با اسرائیل را به همراه داشته‌اند.

در این گزارش با اشاره به ارتباطات جدی صنایع نظامی و شرکت اسلحه سازی البیت با ابوظبی آمده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که روابط ویژه‌ای با بن زاید دارد، به اسرائیل اجازه فروش تکنولوژی‌های نظامی به ابوظبی را داد. همچنین شرکت اسرائیلی "ان اس اُ" برنامه جاسوسی "پگاسوس" را که امکان هک تلفن‌های همراه و جمع‌آوری اطلاعات از آنها را می‌دهد، به اطلاعات ابوظبی فروخت.

این شرکت‌های اسرائیلی در حالی تکنولوژی‌های جاسوسی را در اختیار ابوظبی قرار می‌دهند که می‌دانند این شیخ‌نشین به دنبال نقض گسترده حقوق بشر است.

بر اساس گزارش معاریو، ابوظبی تولیدات شرکت اسرائیلی "ویرنت"  که متخصص تولید تجهیزات جاسوسی به ویژه تکنولوژی‌های استراق سمع است، خریداری می‌کند.

معاریو به نقل از متای کوخاوی، یک تاجر اسرائیلی نوشت، شرکت لاجیک در منطقه یوکیم در اراضی اشغالی تجهیزات امنیتی لازم برای برقراری امنیت مرزها و میادین نفتی و نیز مشاوره‌های امنیتی را به ابوظبی ارائه کرد.

به گفته کوخاوی، این شرکت از ژنرال‌های ارتش و نیز اطلاعات اسرائیل برای مدیریت فعالیت‌های خود در ابوظبی کمک گرفت، آنها با یک فروند هواپیمای ویژه از قبرس به ابوظبی سفر می‌کردند، آموس مالکا، رئیس سابق مرکز اطلاعات نظامی و ایتان بن الیاهو، فرمانده سابق نیروهای هوایی اسرائیل با نام شرکت لاجیک در ابوظبی فعالیت داشتند.

از سوی دیگر، این روزنامه عبری زبان به همکاری‌های یگان هوایی امارات و اسرائیل در حمایت از دولت عبدالفتاح سیسی در مصر برای مقابله با گروه تروریستی "ولایت سیناء" و حملات هوایی آنها در این شبه‌جزیره پرداخت.

همچنین نمایندگان خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" نشست‌هایی با اطلاعات اسرائیل داشتند.

کد خبر 443341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha