همشهری آنلاین: یک روزنامه‌نگار تحقیقی روس که در حوزه مفاسد اقتصادی گزارش تهیه می‌کرد به اتهام قاچاق موادمخدر در مسکو بازداشت شد و قاضی بعد از تفهیم اتهامات، قرار بازداشت خانگی برای او صادر کرده است.

روزنامه‌نگار مفاسد اقتصادی روسیه به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شد

به گزارش ایسنا، طبق اظهارات پلیس و کارفرمای "ایوان گلونوف"، روزنامه‌نگار تحقیقی ۳۶ ساله روس، او روز پنجشنبه در حالی که برای دیدار با یک منبع تحقیقاتی در راه بوده، در مرکز مسکو بازداشت شده و در کوله‌پشتی او مواد مخدر غیرقانونی پیدا شده است.

به دنبال عدم پذیرش درخواست بازرسان پرونده این روزنامه‌نگار برای نگه داشتن این متهم در بازداشت، دادگاه به حبس خانگی دو ماهه او رای داد.

وکیل گلونوف که فعالیت روزنامه‌نگاری‌اش در حوزه فساد اقتصادی مقامات مسکو است، گفته که به باور او پلیس این مواد مخدر را درون کوله پشتی موکلش جاسازی کرده تا علیه این روزنامه‌نگار پرونده سازی کند و گلونوف مورد ضرب و شتم جسمی نیز قرار گرفته است.

این روزنامه‌نگار ۳۶ ساله اتهامات مطرح شده علیه خود را تکذیب می‌کند. او در زمان تنفس دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به افراد حاضر در این جلسه گفت، در خصوص تحقیقاتی که درباره صنعت خدمات تدفین انجام می‌داده، تهدیداتی دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری‌های روسیه، گلونوف در این جلسه دادگاه گفت: من جرمی مرتکب نشده‌ام و آماده همکاری با تحقیقات قضایی هستم. من هیچ ارتباطی با مواد مخدر ندارم.

این روزنامه‌نگار به فروش گسترده مواد مخدر متهم شده است و بازرسان این پرونده از دادگاه درخواست کرده‌اند که او را دو ماه در بازداشت قرار دهد.

هنگام برگزاری جلسه دادگاه این روزنامه‌نگار، چند صد نفر در مقابل دادگاه تجمع کرده و خواستار آزادی وی شدند.

گلونوف اوایل همان روز به دلیل حال نامناسب جسمی به بیمارستان منتقل شد. خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک پزشک متخصص که نخواسته نامش فاش شود، گزارش کرده که روی سینه گلونوف آثار خراشیدگی، در ناحیه دنده او کبودی و در قسمت سر او جراحاتی دیده شده است.

خبرگزاری نووستی به نقل از الکساندر میاسنیکوف، رییس بیمارستانی که گلونوف به آن منتقل شده بود، گزارش کرده که آزمایش‌های صورت گرفته روی او نشانگر جراحاتی جدی نبوده‌اند.

سفارت آمریکا از مقامات روسیه درخواست کرده که گلونوف را آزاد کنند و از تحقیقات شفاف در پرونده او اطمینان حاصل شود.

کد خبر 443213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha