چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معترضان انگلیسی همزمان با سفر دونالد ترامپ به این کشور در شهر لندن دست به تظاهرات زده و طبق برنامه ریزی قبلی خود بادکنکی به شکل ترامپ بچه در این تظاهرات خود به هوا فرستادند اما رسانه های این کشور گزارش دادند که فردی اقدام به سوراخ کردن این بالن کرده است.

پاره شدن بالون"ترامپ بچه" در تظاهرات ضد ترامپ در لندن

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک تایمز، رسانه‌ها گزارش دادند که میزان شرکت تظاهرات کنندگان در اعتراضات امسال علیه سفر ترامپ به انگلیس در شهر لندن کمتر از تظاهرات برگزار شده در زمان سفر سال گذشته میلادی رئیس جمهور آمریکا به این شهر بوده است.

معترضان در این اعتراضات پلاکاردهای به دست داشتند که روی آنها شعارهای علیه ترامپ از جمله شعار "نژاد پرستی و ترامپ را متوقف کنید" نوشته شده بود.

تعدادی زیادی از معترضان کلاه‌هایی را به سر داشتند که روی آنها با نوشته‌ای در تمسخر شعار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ یعنی "آمریکا را دوباره با عظمت کنیم" درج شده بود. روی کلاه‌های آنها نوشته شده بود: "آمریکا را دوباره با استیضاح من با اهمیت کنید".

روزنامه اکسپرس انگلیس گزارش داد که در این تظاهرات یک زن متعلق به گروه حامیان ترامپ با چاقو بالون ترامپ بچه را سوراخ کرده است و نیروهای امنیتی انگلیس او را دستگیر کردند.

چندی پیش صادق خان شهردار لندن اعلام کرد که به معترضان اجازه می‌دهد در زمان سفر ترامپ به شهر لندن بالون ترامپ بچه را به هوا بفرستند.

یک گروه از معترضانی که لباس‌های پرستاری قرمز رنگ به تن کرده و روی کلاه‌هایشان نوشته شده بود "پرستاران ترامپ بچه" این بالون "ترامپ بچه" که یک تلفن همراه به دست داشت را در مقابل تشویق هزاران تن از معترضان در میدان پارلمان در شهر لندن به هوا فرستادند.

سازماندهندگان اعتراضات برآورد کردند که ده‌ها تن از معترضان در تظاهرات علیه ترامپ شرکت کردند اما تعداد شرکت کنندگان امسال کمتر از معترضان شرکت کننده در تظاهرات سال قبل که تعدادشان ۲۵۰ هزار نفر برآورد شد بوده است.

گروه دیگری از معترضان در میدان ترافالگار در شهر لندن تجمع کرده و به سمت منطقه وایت هال راهپیمایی کردند.

در این تظاهرات همچنین یک ربات نیز به نمایش گذاشته شد که رئیس جمهور آمریکا را نشسته بر روی یک توالت فرنگی طلایی نشان می‌داد. این ربات چندین جمله را تکرار می‌کرد از جمله "تبانی در کار نیست"، "شما رسانه‌های اخبار دروغ هستید" و "من یک نابغه با ثبات هستم". به غیر از تجمعات اعتراضی در شهر لندن برپایی اعتراضات چشمگیر دیگری علیه سفر ترامپ در خارج از لندن گزارش نشد.

پلیس اسکاتلند یارد تأیید کرد که در روز دوم سفر ترامپ به بریتانیا بیش از ۳۱۸۲ افسر پلیس این کشور را برای اجرای تدابیر امنیتی به خدمت گرفته است.

کد خبر 442798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha