مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

رمضان نوری - ایلام –خبرنگار: مردم ایلام از دیرباز تاکنون علاقه خاصی به طبیعتگردی و گردش داشته‌اند، چه در فصل زمستان که در مناطق گرمسیری استان گردش می‌کنند، چه در بهار که همه جای استان سرسبز و طبیعتگردی جزئی از زندگی آنها می‌شود و چه در آغاز گرمای ‌هوا که شب‌های تابستان بیشتر پارک‌های استان مملو از جمعیت می‌شود.

چغاسبز تنها پارک بزرگ شهر ايلام

فصل تابستان همیشه یادآور گرمای هوا و بیکاری و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است؛ اوقاتی که اغلب خانواده‌ها همیشه به دنبال پر کردن آن به نحو شایسته و احسن برای فرزندان خود هستند. در این بین، پارک‌ها از مهم‌ترین مکان‌ها برای شبگردی و حضور خانواده‌ها به شمار می‌روند. البته پارک‌های استان با مشکل کمبود امکانات تفریحی و رفاهی و به خصوص وسایل بازی کودکان مواجهند با این حال، مردم حضور در آنها را به ماندن در خانه ترجیح می‌دهند.

  • کمبود امکانات 

یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: نبود امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی از بزرگ‌ترین معضلات پارک‌های استان است. کمتر پارک و بوستانی در ایلام وجود دارد که به امکانات مجهز باشد و این آزاردهنده است. «سمیه میرزابیگی» عنوان می‌کند: پارک‌های بزرگ شهر ایلام بسیار شلوغ و پارک‌های محله‌ای هم کوچک، کم‌نور و با امکانات ورزشی محدود هستند. وی تاکید می‌کند: حداقل در پارک‌های بزرگ شهر باید امکانات بیشتری قرار داده شود. حضور شبانه مردم در پارک‌ها در روحیه آنها تاثیرگذار است چون معمولا در طول روز به دلیل گرمای هوا در خانه‌ می‌مانند.

  • چغاسبز تنها پارک بزرگ شهر

یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: پارک جنگلی چغاسبز بزرگ‌ترین پارک شهر ایلام است ولی متاسفانه وسایل استاندارد در آن برای بازی بچه‌ها وجود ندارد. «علی آقایی» می‌افزاید: پارک چغاسبز فضاهای زیبا و دلنشینی دارد و بیشتر از سایر پارک‌ها شلوغ است ولی از امکانات بازی و تفریح برای کودکان در آن خبری نیست.

وی با اشاره به این‌که استقبال مردم از پارک‌های سطح شهر در فصل تابستان افزایش می‌یابد و باید مسئولان به فکر امکانات بیشتر برای آنها باشند، بیان می‌کند: پارک‌های شهر ایلام از نظر زیباسازی، مبلمان و حتی چمن و آسفالت کف پارک نیازمند توجه هستند. آقایی ادامه می‌دهد: کودکان ایلامی از امکانات مورد نیاز برای سرگرمی و بازی در پارک‌ها محروم هستند و تنها چند پارک شهرستان به چند تاب و سرسره مجهزند. آنها هم آنقدر شلوغ هستند که بیشتر خانواده‌ها از آوردن فرزندان خود به آنجا صرف‌نظر می‌کنند.

  • توسعه امکانات در پارک‌ها

شهردار ایلام در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به این‌که شهرداری ایلام نگاه ویژه‌ای به فضای سبز و ایجاد پارک‌ها در محلات مختلف دارد، اظهار می‌کند: وجود نگاه موضوع‌محوری و هویت‌بخشی به پارک‌ها و فضاهای سبز شهری یکی از مواردی است که زمینه‌ساز تنوع، جذابیت و سرزندگی مردم در پارک‌های سطح شهر و بام ایلام شده است.

«طالب صادقیان» ادامه می‌دهد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در چند ماه گذشته کارهای گسترده‌ای در سطح شهر انجام داده است. وی می‌گوید: در این چند ماه کاشت بیش از ۱۰ هزار جعبه گل فصلی، ۱۶ هزار نهال در روز درختکاری، نصب نمادهای شهری، احیا و بازسازی پارک‌های محله‌ای و تسطیح، آماده‌سازی و جدول‌گذاری ۷ هزار متر مربع زمین در بلوار خلیج فارس برای کاشت چمن انجام شده است.

  • توسعه پارک‌ها و فضای سبز

شهردار ایلام با اشاره به این‌که ۱۵ بوستان بزرگ و ۸۰ بوستان محله‌ای در شهر ایلام وجود دارد، می‌گوید: بیش از ۶۰ درصد پارک‌های استان دارای ست‌های ورزشی هستند و در آینده‌ای نزدیک با ایجاد ۳۷ پارک محله‌ای و پارک‌های خطی، سرانه فضای سبز شهر ایلام از یک متر به ۲ متر خواهد رسید.

صادقیان می‌افزاید: احداث پارک فصلی پژوهش، پارک فصلی در میدان میلاد و پارک بانوان از طرح‌های آینده شهرداری ایلام برای توسعه پارک‌ها و فضای سبز است. وی می‌گوید: توسعه فضاهای سبز و پارک‌های محله‌ای و تجهیز آنها به امکانات بازی، ست‌های ورزشی و امکانات تفریحی و خدماتی در ایجاد روحیه نشاط و سلامتی روح و جسم شهروندان تاثیر مثبت می‌گذارد و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

  • ساخت شهربازی

صادقیان در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد شهربازی در پارک‌های ایلام اظهار می‌کند: شورای اسلامی شهر و شهرداری ایلام با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت شهربازی جلسه برگزار کرده‌اند. وی عنوان می‌کند: اعضای شورا و شهرداری ایلام با اتفاق نظر با کلیات ساخت شهربازی سرپوشیده برای رده‌های سنی مختلف در مجموعه چغاسبز موافقت کرده‌اند. شهردار ایلام می‌گوید: مقرر شده است، پس از ارائه جزئیات طرح توسط سرمایه‌گذار، در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 442629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha