شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

ژینا شریعتی- سنندج- خبرنگار:والیبال از ورزش‌های پرتحرک و جذابی است که در بین اکثر مردم شناخته شده است و در کردستان، ورزشکاران شهرستان مریوان راه موفقیت خود را در این ورزش پیدا کرده‌اند.

ورزشکاران مریوان در تور نبود امکانات

هر چند به خاطر نبود سالن اختصاصی، تیم‌های والیبال برای تمرین دچار مشکلند، اما جوانان والیبالیست با شور و همت خود بر این مشکلات فائق آمده‌اند. لذا ضروری است فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان سالن‌های اختصاصی برای هیات‌های والیبال شهرستانی احداث کند تا روند رو به رشد این ورزش المپیکی بین جوانان استان ادامه پیدا کند. «هیوا پایدار» متولد سال ۱۳۷۶ ساکن شهرستان مریوان، از ورزشکاران ‎بنام رشته والیبال است که در رشته تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل ‎است. پایدار یکی از ورزشکاران موفق و بااخلاق در ورزش والیبال است که موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. وی در سال ۱۳۹۸ به اردوی تیم ملی دانشجویان کشور دعوت شد و در حال حاضر در تیم والیبال راهیاب ملل مریوان حضور دارد. در ادامه گفت‌وگوی همشهری با این ورزشکار موفق را می‎خوانید.  

  • چه سالی وارد رشته والیبال شدید و چرا این رشته را انتخاب کردید؟

به دلیل شرایط قد، تشویق خانواده و اطرافیانم وارد رشته ورزشی والیبال شدم. فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ شروع کردم که با گذشت زمان و کسب موفقیت‌های مختلف روز به روز علاقه‌ام به والیبال بیشتر شد و همچنان مشغول به فعالیت هستم.  

  • چه کسانی به عنوان مربی در آموزش و پیشرفتتان نقش داشته‌اند؟

به دلیل شغلی که پدرم داشت، به‌اجبار تغییر مکان‎های زیادی داشتیم، به خاطر همین مربی‎های بسیاری در شهرهای مختلف آموزش من را به عهده داشته‌اند که از هرکدام از این عزیزان چیزی آموخته‌ام. اما در این میان جا دارد از دو مربی توانمند آقایان «حامد مرادی» و «شاهین ویس محمدی» کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که در پیشرفت من نقش زیادی داشتند.  

  • چه عواملی در ایجاد انگیزه و پیشرفتتان تأثیرگذار بوده‌اند؟

حضور در چند دوره مسابقات کشوری باعث شد من توانایی‎هایم را دریابم و همین باعث انگیزه من برای تلاش بیشتر و رسیدن به‌مراتب بالا در سطح ملی و جهانی شد. البته دلگرمی‎های چند تن از دوستانم مانند «فردین قادری»، «دیاکو امینی» و «آرمین پورمرادی» بی‌تأثیر نبوده است، این عزیزان با همراهی کردن و دلگرمی‌هایی که به من دادند باعث شدند من با علاقه و جدیت بیشتری فعالیت خود را ادامه دهم.  

  • از عناوین و مقام‌هایتان بگویید.

در چند سالی که مشغول به تمرین ورزش والیبال هستم به لطف خدا چندین مقام را کسب کرده‌ام. از مهم‌ترین‌ها می‌توانم به قهرمانی جوانان کشور، قهرمانی امیدهای کشور، قهرمانی لیگ دسته اول کشور اشاره کنم. همچنین چندین دوره به اردوهای تیم ملی دانش‌آموزی و ۲ دوره به اردوهای تیم ملی دانشجویی کشور دعوت شده‌ام.  

  • چگونه وارد تیم والیبال راهیاب ملل شدید؟

با توجه به این‌که قراردادی بین من و تیم لیگ برتری پارسا بسته شده بود، وقتی مطلع شدم که در شهرستان مریوان قرار است تیم راهیاب ملل والیبال در لیگ دسته یک کشور روانه مسابقات شود، تصمیم گرفتم در لیگ دسته یک مریوان حضور پیدا کنم. خوشبختانه استقبال گرمی هم از جانب تیم والیبال راهیاب ملل مریوان از من شد و توانستیم همکاری متقابلی با هم داشته باشیم.  

  • چگونه به اردوی تیم ملی دانشجویان کشور دعوت شدید؟

با توجه به برگزاری مسابقات دانشجویان که همزمان با برگزاری مسابقات لیگ دسته اول بود، با کسب اجازه از آقای صادقیانی، مربی تیم راهیاب ملل، در مسابقات دانشجویان کشوری حاضر شدم و خوشبختانه مورد توجه مربی‎های تیم ملی قرار گرفتم و به اردو تیم ملی دانشجویان کشور دعوت شدم.  

  • چه مشکلاتی مانع پیشرفت ورزش مریوان است؟

متأسفانه مریوان در زمینه تجهیزات ورزشی مشکلات زیادی دارد. نبود وسایل و تجهیزات لازم نه‌تنها در والیبال، بلکه در اکثر رشته‎های ورزشی این شهرستان، بزرگ‌ترین مانع برای پیشرفت و به اوج رسیدن است.
تجهیزاتی که در اختیار ورزشکاران قرار گرفته در سطح پایین و مبتدی است. در مورد اردوهای تدارکاتی نیز مشکلاتی وجود دارد که امیدوارم مسئولان حاضر بیشتر توجه داشته باشند.

  •  عملکرد هیات والیبال استان را  چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبل از حضور یافتن تیم والیبال راهیاب ملل مریوان در مسابقات لیگ، هیات استان کردستان فعالیت‎های زیادی همچون میزبانی چند دوره مسابقات لیگ برتر نوجوانان و جوانان را به عهده گرفت که انگیزه‎ای برای ورزشکاران کردستانی باشد تا با تلاش و پشتکار بیشتری به والیبال ادامه دهند. همچنین از اعضای هیات والیبال استان که با برنامه‎ریزی مناسب به ورزش والیبال می‎پردازند و نظارت کافی را در برگزاری مسابقات دارند، سپاسگزارم.

  • به جوانان پیشنهاد می‌کنید که به ورزش والیبال به صورت حرفه ای بپردازند؟

با توجه به این‌که تیم ملی والیبال ایران در چند سال اخیر موفقیت و پیشرفت‏های چشمگیر و قابل توجهی داشته است، افرادی که در والیبال استعدادیابی شده‌اند از اکثر رشته‌های ورزشی دیگر بیشتر بوده، همچنین والیبال از نظر آکادمیکی و تفریحی رشته بسیار جذاب و پرهیجانی است. خوشبختانه رشته‌ای شناخته شده در میان جامعه است و اکثر مردم با این رشته آشنایی دارند و البته در والیبال مسائل حاشیه‌ای همچون دوپینگ و... نسبت به رشته‌های دیگر کمتر است.

  • چه پیشنهادهایی برای پیشرفت والیبال استان دارید؟

با توجه به برنامه استعدادیابی که چند سال اخیر فدراسیون به استان‌ها اعلام کرد، با وجود استعدادهای درخشانی که وجود دارد، استان کردستان برنامه‎ای منظم جهت استعدادیابی نداشته است. با پیدایش استعدادها و پرورش افراد علاقه‌مند نه‌تنها والیبال، بلکه همه رشته‌های ورزشی و آموزش آنها زیر نظر مربی‌هایی باسواد ورزشی، ایجاد انگیزه و دلگرمی دادن به ورزشکاران می‌توانیم به امید خدا والیبال استان کردستان را در سطح بالاتری ببینیم.  

کد خبر 442449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha