شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
۰ نفر

سیدمهدی حسینی - گرمی - خبرنگار: شهرک ولیعصر(عج) در فاصله کمتر از ۳ کیلومتری شهر گرمی در مسیر اردبیل قرار دارد.

شهرک ولیعصر گرمی

این منطقه به دلیل هموار بودن و داشتن چندین ویژگی منحصر به فرد، به عنوان چشم‌انداز توسعه شهر گرمی شناخته می‌شود. اکثر کارشناسان هم گسترش شهر گرمی را منوط به توسعه همه‌جانبه شهرک ولیعصر می‌دانند و آینده این منطقه از شهرستان را روشن تصور می‌کنند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، شهرک ولیعصر ۱۳۴۲ نفر جمعیت دارد.

قرارگیری برخی از ادارات، مدارس ویژه، دانشگاه و مجتمع فرهنگی هنری، نزدیکی به منطقه گردشگری گیلارلو، ساخت مسکن مهر و چند مجتمع مسکونی دیگر در این شهرک و همچنین داشتن زمین هموار و مناسب برای توسعه و برخی ویژگی‌های دیگر از نکات مثبت این شهرک به حساب می‌آیند. این ظرفیت‌ها در صورت فراهم شدن شرایط می‌توانند نویدبخش توسعه شهر گرمی در این منطقه باشند اما نه‌تنها پیشرفتی در این شهرک صورت نگرفته است، بلکه اهالی از وجود برخی مشکلات و فراهم نبودن امکانات و خدمات شهری نیز شاکی هستند.

  • بی‌توجهی به مطالبات شهری

«مهدی ستوده» از اهالی شهرک ولیعصر می‌گوید: بی‌توجهی مسئولان باعث شده است ما فکر کنیم این شهرک جزو مناطق شهر گرمی نیست چراکه به مشکلات آن رسیدگی نمی‌کنند. این شهرک یک خیابان ساحلی دارد که در فصل زمستان باتلاق می‌شود و در فصل تابستان هم گرد و خاک به هوا بلند می‌کند و ساکنان را آزار می‌دهد.

«یاسر نظمی» دیگر شهرک‌نشین عنوان می‌کند: فاضلاب چند سال است که به معضلی جدی تبدیل شده و مسئولان در مورد حل آن فقط وعده می‌دهند. از آنها انتظار داریم با برنامه‌ریزی و همت، مشکلات ما را حل کنند و دردسرهای اهالی این شهرک را فراموش نکنند. «احد تیزچنگ» هم معتقد است که در صورت توجه به این منطقه و با پایه‌ریزی یک شهر جدید که از اصول استاندارد شهرسازی برخوردار است، می‌توان آینده شهر گرمی توسعه‌یافته را در آن ترسیم کرد. او تاکید می‌کند: ساکنان شهرک ولیعصر که پیش‌تر مسئولان آن را چشم توسعه گرمی قلمداد می‌کردند، این روزها با مشکلاتی همچون نبود راه مناسب برای کنترل آب‌های سطحی و همچنین دفع فاضلاب روبه‌رو هستند. این امر به ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان این منطقه تبدیل شده است.

  • مشکلات تامین اعتبار 

در پیگیری انتقادات مطرح شده از سوی ساکنان شهرک ولیعصر از شهردار گرمی در خصوص نبود زیرساخت‌ها و ارائه نشدن خدمات شهری، وی تامین نشدن اعتبارات را از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن مشکلات برای اهالی عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به میزان کم اعتبارات تخصیص یافته و نبود درآمد برای شهرداری، آن‌گونه که باید نمی‌توانیم به مشکلات رسیدگی کنیم. «بخشعلی کامرانی» ادامه می‌دهد: در ماه‌های گذشته، جدول‌گذاری ۲ مسیر اصلی این منطقه را انجام داده و تقریبا در بیش از ۱۰ کوچه اقدام به شن‌ریزی کرده‌ایم. در زمینه زیباسازی هم بلوار مرکزی شهرک درختکاری و جدول‌ها رنگ‌آمیزی شده‌اند.

وی عنوان می‌کند: تسطیح تمام کوچه‌های مشکل‌دار شهرک انجام شده است و مرمت و لکه‌گیری خیابان‌های اصلی آن توسط اکیپ آسفالت در آینده‌ نزدیک انجام می‌شود. شهردار گرمی تاکید می‌کند: برای عمران و بهسازی معابر شهرک ولیعصر گام‌های اساسی خواهیم برداشت و برای آینده این منطقه نیز با مطالعه کارشناسان پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌ایم.

  • تلاش برای حل مشکل فاضلاب

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گرمی هم به نبود اعتبار کافی برای اجرای شبکه فاضلاب شهرک ولیعصر اشاره و عنوان می‌کند: در تلاش هستیم با روش‌هایی که به بودجه کم نیاز دارد، برای اجرای شبکه فاضلاب این منطقه از شهر اقدام کنیم. «اکبر همایون» می‌گوید: کل شبکه ۱۵ کیلومتر است که تاکنون ۳ کیلومتر را اجرا کرده‌ایم و امسال هم اجرای ۳ کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد. وی تاکید می‌کند: مهم‌ترین دلیل، تاخیر در تامین اعتبارات است. البته بودجه برای اجرایی کردن ۳ کیلومتر در سال جاری به کمک نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ملی تامین شده است و امیدواریم با عنایت و رایزنی مسئولان استانی این مشکل را به زودی رفع کنیم.

کد خبر 442334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha