همشهری آنلاین: استاندار هرمزگان گفت: به سرمایه گذاری در جزایر هرمز و لارک تسهیلات بانکی با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در جزایر هرمز و لارک

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست ستاد راهبری توسعه پایدار جزیره هرمز گفت: به سرمایه گذاری در جزایر هرمز و لارک تسهیلات بانکی با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان پرداخت می‌شود.

 استاندار هرمزگان افزود: دستگاه‌های اجرایی استان مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران را در کمترین زمان صادر کنند.

همتی گفت: ۲۸ طرح دارای اولویت مانند جاده، نور، مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی، شبکه فاضلاب و اشتغال زایی در جزیره هرمز در حال اجراست.

وی افزود:۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در جزیره هرمز اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن از منابع استانی و ۵۰ درصد دیگر از اعتبارات بنیاد برکت تامین می‌شود.

همتی گفت: بخشداری هرمز باید کنترل و هماهنگی‌های لازم به منظور سرعت در اجرای این طرح‌ها را انجام دهد.

استاندار هرمزگان گفت: پارسال ۷۰۰ هزار گردشگر به جزیره هرمز سفر کردند که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد رشد داشته است.

فریدون همتی افزود: اکنون سرمایه گذاران زیادی برای ایجاد اقامت گاه برای اقامت شبانه دو هزار نفر در جزیره هرمز اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: مردم جزیره هرمز خانه‌های خود را برای ایجاد بوم گردی و پذیرایی از گردشگران آماده و کسب درآمد کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این نشست گفت: این بنیاد با ایجاد طرح‌های اشتغال زایی در جزیره هرمز تلاش دارد تا در برنامه پنج ساله بیکاری در جزیره هرمز را ریشه کن کند.

سعید جعفری افزود: بنیاد برکت به کارآفرینان در جزیره هرمز تسهیلاتی تا سقف پنج میلیارد ریال و با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌کند.

وی گفت: این تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان ارائه می‌شود.

بخشدار هرمز نیز در این نشست گفت: از ۲۲ کیلومتر جاده ساحلی دور جزیره هرمز اکنون ۸ کیلومتر آن آماده شده است و ۱۴ کیلومتر آن تا پاییز امسال ساخته می‌شود.

سید مجد الدین حسینی افزود: تا چند روز آینده غرفه‌های صنایع دستی مردم جزیره در مجاورت قلعه هرمز ساخته می‌شود.

وی گفت: با ایجاد طرح‌های توسعه‌ای در هرمز این جزیره به قطب گردشگری جنوب کشور تبدیل می‌شود.

نماینده حوزه انتخابیه مرکز استان نیز در جمع مدیران استان گفت: مردم جزیره هرمز سهم خود را در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای کشور ادا کرده اند حالا نوبت مسئولان است که بتوانند با خدمت به این مردم قدردان زحمات آنان باشند.

احمد مرادی افزود: در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی مربوط به توسعه هرمز باشد پیگیری می‌شود و مدیران استان نیز در روند ایجاد طرح‌های توسعه‌ای این جزیره همت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 442246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha