همشهری‌آنلاین: مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، ویژه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری پایتخت همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس را تشریح کرد.

برپایی «گذر هنر و فرهنگ» در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس

به گزارش ایسنا، ابوالفضل رفیع با بیان اینکه روز قدس، روز بیداری مسلمانان و اتحاد آن‌ها در مقابل دشمنان است و تنها به قدس و فلسطین اختصاص ندارد، گفت: روز قدس برای جامعه، تمرینی است در راستای همدلی افراد، توجه به احقاق حق، اتحاد جامعه در مقابل ظلم و جور و مصداق بارزی است برای تحقق ارزش‌های والای انسانی.

وی افزود: امسال نیز در چهلمین سال حیات پربرکت نظام جمهوری اسلامی، همچون سال‌های گذشته مردم همگام با سایر مسلمانان و آزادی خواهان جهان، در روز قدس آزادی فلسطین را فریاد خواهند زد تا از این طریق مردم مظلوم این سرزمین را یاری رسانند و انسجام و اتحاد خود را در پایبندی به آرمان فلسطین به رخ جهانیان بکشند.

بر همین اساس مدیریت شهری نیز همراه و همگام با ملت شریف ایران در این روز مهم، در راستای اشاعه فرهنگ پایداری، مقاوت و استکبارستیزی، ترویج گفتمان عدالت محوری  و تقویت و انسجام روحیه وحدت و همدلی جامعه اسلامی، اقدام به برگزاری فعالیت های مختلف به ویژه در مسیر راهپیمایی شهر تهران کرده است.

  •  برپایی ایستگاه فرهنگی هوای قدس

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مورد ویژه برنامه‌های پاسداشت روز جهانی قدس، بیان کرد: چهار ویژه برنامه شامل نگار گذر، گذر هنر و فرهنگ، ایستگاه فرهنگی با نام «در هوای قدس» و همصدا با قدس در آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان (۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

رفیع با اشاره ویژه برنامه نگار گذر و گذر فرهنگ گفت: این برنامه‌ها شامل برپایی نمایشگاه عکس از تاریخچه اشغال فلسطین و مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین با حضور هنرمندان در مناطق ۶ و ۱۱ می شود. برپایی ایستگاه بزرگ نقاشی و خطاطی با موضوع آزادی قدس و مقاومت مردم فلسطین نیز در این دو منطقه برگزار خواهد شد.

  • ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان در روز قدس

وی افزود: ایستگاه فرهنگی نیز شامل بخش کودک و نوجوان با تأکید بر فرهنگ مقاومت و پایداری، برپایی نمایشگاه عکس و کاریکاتور، حضور هنرمندان و چهره‌های شاخص، توزیع محصولات فرهنگی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و کتاب، اجرای نمایش‌های محیطی و میدانی، فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقه، معرفی شهدای شاخص فلسطین به جوانان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب برپایی استیج در بخش‌های مختلف و متنوع از قبیل موسیقی حماسی، بخش کودک و نوجوان و تجلیل از خانواده‌های معظم ایثارگران است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان تاکید کرد : وظیفه اصلی مدیریت شهری پایتخت ایجاد بستر مناسب برای شرکت هرچه باشکوه‌تر شهروندان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس (تبلیغات شهری، محیطی و مجازی- تأمین وسائط حمل و نقل از مبدأ سرای محلات و ...) است.

کد خبر 442084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha