همشهری آنلاین: تصویری که از یک پاندا در ذخیره‌گاه طبیعی چین منتشر شده، به احتمال فراوان نخستین و تا امروز تنها تصویر از پاندای تک‌رنگ سفید روی کره زمین است.

پانداي سفيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مسئولان ذخیره‌گاه ملی وولونگ در استان سیچوان در جنوب‌غربی چین تصویری از یک پاندای غول‌پیکر سفیدرنگ را منتشر کردند که مربوط به ماه آوریل است و حیوان را هنگام عیور از یک منطقه جنگلی نشان می‌دهد. دانشمندان معتقدند سفید بودن پوست پاندا ناشی از نوعی بیماری نادر ژنتیکی به نام آلبینیسم یا تولید نشدن ملانین در بدن انسان و حیوان است.

بر اساس گزارش رسمی ذخیره‌گاه وولونگ، خرس پاندا از نظر جسمی بسیار قوی و گام‌هایش استوار است و شواهد نشان می‌دهد رنگ پوست حیوان بر عملکرد طبیعی و زندگی او تاثیر منفی نگذاشته است. این تصویر شگفت‌انگیز را دوربینی مادون‌سرخ ثبت کرده که دسامبر گذشته در منطقه کار گذاشته شده بود و پژوهشگران معتقدند پاندا بین یک تا دو سال سن دارد. هر چند در تصویر نر یا ماده بودن آن مشخص نیست.

پاندا نادرترین گونه در میان خرس‌سانان است و گفته می‌شود در دنیا کمتر از دو هزار پاندا وجود دارد. پاندای غول‌پیکر بومی چین است و پیش از این گونه قهوه‌ای پاندا در کوهستان کینگ‌لینگ در استان شانگزی دیده شده بود. پوست این گونه پاندا هم به دلیل جهش ژنتیکی از حالت عادی سیاه و سفید به قهوه‌ای تبدیل شده است.

کد خبر 441935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha