همشهری آنلاین: ‌انجمن نویسندگان عامه‌پسند با هدف بهبود کیفیت رمان‌های منتشر شده در ژانر عاشقانه فارسی اولین دوره جایزه ادبی لیلی را برگزار می‌کند.

جایزه داستان عامه‌پسند «لیلی»

به گزارش خبرگزاری  ایبنا تکین حمزه‌لو، دبیر انجمن با ذکر این نکته گفت: در کشورهای دیگر مرسوم است که برای تمام ژانرهای ادبی جایزه‌ای به بهترین آثار تعلق بگیرد تا هم مخاطبان از بهترین کارهای منتشر شده در آن ژانر باخبر شوند و هم نویسندگانی که کار خوبی ارائه کرده‌اند به این طریق تشویق شوند. در ایران چنین چیزی وجود ندارد به همین منظور انجمن نویسندگان عامه‌پسند درنظر گرفت جایزه‌ای به نام جایزه لیلی تاسیس کند.

 وی درباره شرایط این جایزه گفت: شرایط شرکت در مسابقه برای رمان‌هایی است که اولین‌بار در سال نود و هفت منتشر شده باشند. محور اصلی این آثار باید حتماً عاشقانه اعم از عاشقانه جوانان یا خانوادگی باشد. همچنین از هر نویسنده یک اثر در رقابت شرکت داده خواهد شد. نویسندگانی که مایل باشند در این جایزه شرکت کنند باید دو نسخه از رمان خود را چنانچه واجد شرایط فوق باشد حداکثر تا آخر تیرماه سال جاری به آدرس دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

 حمزه‌لو درباره نحوه داوری آثار افزود: داوری آثار در دو بخش انجام خواهد گرفت. الف: نوقلمان شامل تمام نویسندگانی است که برای اولین‌بار رمان عاشقانه‌ای از آن‌ها در سال ۹۷ منتشر شده باشد. جایزه این بخش شامل (بیست میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر) خواهد بود. نویسندگان کار اولی بایستی در صفحه اول رمان خود این نکته را ذکر کنند.  

ب: جایزه بهترین رمان عاشقانه شامل نویسندگانی می‌شود که بیش از یک اثر منتشر کرده‌اند و به برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی (سی میلیون ریال) تعلق خواهد گرفت. روز اختتامیه این جایزه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

دبیر انجمن نویسندگان عامه‌پسند درباره حامیان مالی این جایزه افزود: تصمیم گرفتیم از کسانی کمک بگیریم که خودشان در حوزه ادبیات عامه‌پسند فعال نباشند و از همکاران غیرمرتبط کمک گرفتیم. در همین راستا انتشارات هوپا که در حوزه کودک و نوجوان فعال است برای حمایت مالی جایزه داوطلب شد که این حمایت فرهنگی را ارج می‌نهیم.

در انتها قابل ذکر است علاقه‌مندان به شرکت در جایزه لیلی می‌توانند آثار خود را چنانچه واجد شرایط شرکت در مسابقه باشد به  دبیرخانه جایزه به آدرس: شهرک اکباتان/ فازیک/ بلوار شهیدنفیسی/ بعد از سه راه مخابرات/ روبروی ورزشگاه راه آهن/ جنب کوچه فرهاد غربی/ خانه فرهنگ آیه / کدپستی: ۱۳۹۳۸۴۷۱۶۱ارسال نمایند.

کد خبر 441703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha