همشهری آنلاین: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۴۲ درصد آلمانی‌ها معتقدند آنگلا مرکل صدراعظم این کشور در صورت شکست حزبش در انتخابات پارلمانی اروپا باید کناره گیری کند.

آنگلا مرکل

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آلمان روز شنبه با اشاره به نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی "یو گاو" (YouGov) افزود: ۴۲ درصد آلمانی ها خواهان تغییر در دولت این کشور پس از انتخابات هستند.

بر این اساس، ۳۹ درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نیز با کناره گیری صدراعظم آلمان در صورت شکست حزب حاکم در انتخابات پارلمان اروپا مخالف هستند.

این در حالیست که طبق برآوردها، حزب اتحادیه دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل با بدترین نتایج انتخاباتی خود طی سال های اخیر مواجه خواهد شد.

در آخرین انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۴ میلادی دو حزب دموکرات و سوسیال مسیحی (اتحاد احزاب مسیحی آلمان) موفق به کسب ۳۵.۴ درصد آرا شدند.

با این حال این احزاب اکنون با بحران مواجه بوده و میزان محبوبیت آنها به حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است.

بدترین میزان محبوبیت احزاب مسیحی پس از جنگ جهانی دوم به انتخابات پارلمانی سال ۱۹۴۹ باز می گردد که طی آن آنها فقط ۳۱ درصد آرا را کسب کردند.

در انتخابات این دوره پارلمان اروپا ۱۸ حزب آلمانی که دوره پیشین نیز حضور داشته اند، شرکت کرده و ۲۲ حزب نیز برای نخستین بار گام در این رقابت گذاشته اند.

حدود ۶۴.۸ میلیون آلمانی واجد شرایط رای دادن در این دوره انتخابات بوده که ۳.۹ میلیون از آنها شهروندان دیگر کشورهای اروپایی هستند.

انتخابات پارلمان اروپا در آلمان روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برگزار می شود.

کد خبر 441644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha