همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه صدا و سیما از پذیرش دانشجوی رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون در این دانشگاه برای نخستین بار در کشور در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ خبر داد.

دانشگاه صدا و سيما

به گزارش فارس، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون در این دانشگاه برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ می‌توانند این رشته تحصیلی را در دفترچه انتخاب رشته، برای نخستین بار انتخاب کنند.

به گفته وی، حدود ۷ سال قبل دانشگاه صدا و سیما سرفصل‌ها و شرح‌ درس‌های این رشته تحصیلی را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسانده بود اما متاسفانه در این سال‌ها به دلایلی مجوز اجرا از سوی این وزارتخانه به دانشگاه داده نشد.

رئیس دانشگاه صدا و سیما خاطرنشان کرد: عدم ارایه مجوز اجرای رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون باعث شده بود که این دانشگاه به ناچار رشته روزنامه‌نگاری را برای تربیت خبرنگاران رادیو و تلویزیون اجرا کند و برای جبران کمبود آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی آنها دوره‌های ویژه و مهارت‌افزایی داشته باشد، چرا که آموزش‌ خبرنگاران رادیو تلویزیون با خبرنگاران مطبوعاتی متفاوت است.

وی گفت: با توجه به اینکه سازمان صدا و سیما تنها از طریق دانشگاه صدا و سیما نیروی جدید استخدام می‌کند، پذیرش دانشجوی رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون می‌تواند سبب جذب استعدادهای جدید در حوزه خبر سازمان صدا و سیما شود.

کد خبر 441641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha