مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: از نظر قانون استفاده از کولر و بخاری در ایام گرم و سرد سال، جزو وظایف تاکسیران‌هاست و بخشی از کرایه‌ای که از مسافر دریافت می‌شود، مربوط به استفاده از کولر و بخاری است.

تاكسي

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اعلام این موضوع و اشاره به ارزیابی نحوه برخورد تاکسیران‌ها با شهروندان و ضرورت جایگزینی جریمه و تخلفات با تشویق رانندگانی که آسایش مسافران را در نظر می‌گیرند، گفت: امسال سامانه‌ای برای تشویق رانندگان تاکسی از طریق امتیازدهی توسط مسافران راه‌اندازی شده است، از طریق این سامانه رانندگان برتر شناسایی و انتخاب می‌شوند. در این روش شهروندان با شماره گیری #۱۳۷*۷۷۷* از طریق تلفن همراه، ۷ شماره پلاک تاکسی مورد نظر را وارد کرده و این گونه اعلام می‌کنند که این راننده قابل تقدیر است.  

به گفته قنادان،  المان‌های راننده‌ای که مورد تقدیر قرار می‌گیرد شامل نظافت خودرو، احترام، خوش رفتاری، استفاده از تهویه سرد و گرم و ... است.

او همچنین در خصوص چگونگی تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها بیان کرد: سامانه‌ای که درحال حاضر نرخ کرایه تاکسی را تعیین می‌کند، نرم‌افزاری است که براساس مصوبه شورای شهر تهران راه اندازی شد. در این سامانه ضرایب به صورت سالانه توسط مصوبه‌ شورا لحاظ می‌شود و درصد افزایش کرایه تاکسی با تأیید شورای شهر و فرمانداری لحاظ و اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پایان تصریح کرد: خروجی فرمول تعیین محاسبه کرایه تاکسی بر مبنای ترافیک مسیر، مسیر رفت و برگشت، شیب و فراز منطقه و ... است.  

کد خبر 441587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha