شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه سوم خردادماه با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۲۸۴ دلار و ۹۳ سنت رسید.

طلا

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دنبال تضعیف ارزش دلار و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در آمریکا قیمت طلا روز جمعه برای دومین جلسه متوالی افزایش داشت و رشد هفتگی را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۲۸۴ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه ۱.۱ درصد افزایش داشت و تا رقم ۱۲۸۷ دلار و ۲۳ سنت بالا رفت. قیمت طلا در این هفته حدود نیم درصد رشد داشت.

پس از انتشار گزارش‌های ضعیف از وضعیت کالاهای بادوام در آمریکا و فعالیت‌های تولیدی در این کشور ارزش دلار افت کرد و از بالاترین رقم‌های ۲ سال اخیر فاصله گرفت. فعالان اقتصادی نگران‌اند که جنگ تجاری با آمریکا به اقتصاد این کشور لطمه وارد کند.

باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آر جی او فیوچرز گفت: «آمارهای کالاهای بادوام ضعیف‌تر از حد انتظار بود. معمولا با انتشار آمارهای اینچنینی قیمت طلا افزایش می‌یابد، اما در حال حاضر شاخص‌ها در بازار بورس روندی افزایشی دارد و این مسئله مانع از رشد قابل توجه قیمت طلا شده است.»

پس از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که امیدها به پیشرفت در مذاکرات تجاری را زنده کرد، بازارهای مالی در نقاط مختلف جهان شاهد رشد بودند.

به گفته تحلیلگران، تشدید تنش‌های تجاری و انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را افزایش داده است. کاهش نرخ بهره موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و تقویت قیمت فلز زرد می‌شود.

وضعیت شکننده و پرتنش در خاورمیانه نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است و ترامپ گفته حدود ۱۵۰۰ نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام می‌کند.

کد خبر 441542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha