همشهری‌آنلاین: در آستانه فصل تابستان و آغاز ایام تعطیلی مدارس، وضعیت ایمنی زمین بازی کودکان در بوستان‌های محلی و شاخص منطقه۲۱ با هدف تامین امنیت کودکان و رعایت شاخص‌های ایمنی ارزیابی شد.

زمین بازی

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، زهرا میرزایی‌پور رئیس اداره HSE این منطقه با بیان این‌که زمین‌های بازی در بوستان‌ها از مهم‌ترین جاذبه‌های فضای شهری برای کودکان بوده و حصول اطمینان از ایمن بودن این اماکن اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: ایمنی مفهومی پیچیده است که می تواند حیطه‌های متنوعی را دربرگیرد و محدود به محیط‌های صنعتی نبوده بلکه محیط‌های عمومی و فضاهای شهری را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

او در همین خصوص افزود: از آنجا که بیش از نیمی از اتفاقات و آسیب‌دیدگی‌های کودکان در زمین‌های بازی، ناشی از سقوط و زمین‌خوردگی است، رعایت موارد ایمنی نظیر استفاده از سطوح حفاظتی و نرده‌های مناسب در سطح زیرین و اطراف زمین بازی، ایمن‌سازی وسایل بازی و ... می تواند در کاهش این قبیل حوادث تاثیر بسزایی داشته باشد.

میرزایی‌پور در ادامه تاکید کرد: اداره HSE منطقه۲۱ با توجه به "شروع فصل تابستان و افزایش مراجعه شهروندان و خانواده‌ها به بوستان ‌ا و اماکن تفریحی"؛ و با هدف حفظ آسایش و امنیت خاطر آنان برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، نسبت به بازدید و بررسی وسایل و تجهیزات بازی در زمین‌های بازی کودکان سطح این منطقه اقدام ویژه نظارتی خود را آغاز کرده است.

لازم به ذکر است طی این بازدیدهای سراسری، "ایمنی پایه چراغ‌های موجود در بوستان‌ها، ایمنی تاب و سرسره‌ها، سالم بودن کف‌پوش و وسایل بازی کودکان و همچنین وضعیت اطفاء حریق در بوستان‌ها" از اولویت‌های مدنظر بازرسان بوده است.

کد خبر 441531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha