همشهری آنلاین: یکی از دانشجویان حاضر در جلسه دیدار تشکل‌های دانشجویی با رئیس قوه قضاییه گفت من برگزاری نشست‌های مطبوعاتی را به ایشان پیشنهاد دادم ولی آقای رئیسی گفتند که ما اهل عمل هستیم و نه صحبت کردن، نشست مطبوعاتی هم یعنی صحبت کردن.

رئيسي

یوسف سلطانیان دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف درباره جزئیات دیدار برخی تشکل‌های دانشجویی با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به ایران‌پلاس گفت: من در این جلسه مطرح کردم که قوه قضاییه اگر می‌خواهد با فساد مبارزه کند، در مرحله اول باید متوجه خود بشود و راه‌های فساد را در درون خود ببندد و با آن مقابله کند. درحال حاضر برخی قضات مستقل عمل نمی‌کنند و به‌همین دلایل برای برخی احکام سنگینی صادر می‌شود ولی برای کسی مثل قاضی مرتضوی نهایتا دو سال حبس صادر می‌شود که چگونگی اجرای آن هم با حرف و حدیث روبه‌روست.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف افزود: به نظر می‌رسد قدرت و سرعت عملی که در برخورد با فعالان اجتماعی و رسانه‌ای ‌خرج می‌شود، در مقابله با فساد و پرونده‌هایی مثل پرونده دکل‌های نفتی خرج نشده ‌است.

او همچنین گفت: من در جلسه هم تأکید کردم که برخوردهای قهرآمیز با فعالان اجتماعی، دانشجویی و فعالان حوزه زنان باعث می‌شود امید به اصلاح در جامعه از بین برود و فضای جامعه نیز به خشونت کشیده شود.

سلطانیان ادامه داد: بسیاری از فعالان اجتماعی و دانشجویی بدون توضیح مشخصی و تنها با اتهامات کلی احکام سنگینی دریافت می‌کنند.

او ادامه  گفت: من در صحبت‌هایم به عنوان راهکار؛ حضور اصحاب رسانه در دادگاه‌ها و جلسات و همچنین از سرگیری نشست‌های مطبوعاتی را پیشنهاد دادم. آقای رئیسی هم فقط این موضوع را پاسخ دادند و گفتند که ما اهل عمل هستیم و نه صحبت کردن، نشست مطبوعاتی هم یعنی صحبت کردن. ما تا زمانی که وضعیت پرونده‌ای به سرانجام نرسد و حکم آن قطعی نشود، درباره آن صحبت نمی‌کنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف همچنین ضمن تقدیر از اصل برگزاری این جلسه که دانشجویان مختلف از طیف‌های مختلف به آن دعوت شده بودند، گفت: شاید گاهی اینطور به نظر می‌رسید که رئیس قوه قضاییه بیشتر به سؤالات و بحث‌های گروه‌های همسو پاسخ می‌دادند، اما بالاخره ما هم در این فضا سعی کردیم دیدگاه‌هایمان را به روشنی بیان کنیم.

کد خبر 440829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha