سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر جدید پاکستان در مسیر به محل ماموریت خود در افغانستان ربوده شد

به گزارش الجزیره، احتمال می‌رود وی در مسیر خود به افغانستان در زمان عبور از مناطق قبایلی در مرز میان افغانستان و پاکستان ربوده شده باشد. سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان اعلام کرد: طارق عزیرالدین روز دوشنبه 11 فوریه هنگامی که در حال گذر از بخش خیبر در پاکستان بود، مفقود شد. گفته می‌شود در منطقه خیبر تعداد زیادی از مبارزان طرفداران گروه طالبان مستقر هستند.

حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان اما در اظهار نظری درباره ربوده شدن طارق عزیر‌الدین به طور صریح و بی پرده گفت: سفیر پاکستان به افغانستان در مسیر سفر خود به کابل ربوده شده است. کرزای افزود:من امیدوارم که به او آسیبی نرسیده باشد و امیدوارم که به زودی آزاد شود.

اما محمد صدیق یکی از سخنگویان وزارت خارجه پاکستان گفت: تحقیقات و بررسی‌ها درباره واقعه مفقود شدن سفیر پاکستان در حال انجام است و ما در حال حاظر خبر خاصی در این مورد نداریم که ارائه کنیم. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده ، ما در این باره هنوز به سرنخ خاصی دست نیافته‌ایم. هنوز هیچ مدرکی حاکی از ربوده شدن سفیر پاکستان در دست نیست.

تلویزیون محلی پاکستان اما تصاویری را از لحظه عبور خودروی عزیزالدین از یک ایست بازرسی را پخش کرد، خودروی سفیر پاکستان بدون توقف از این ایست بازرسی گذر کرده بود. آخرین ارتباط با عزیزالدین نیز زمانی برقرار شد که وی در پیشاور به سر می‌برد. گزارشی از عبور عزیزالدین از ایست بازرسی خیبر در دست نیست. احتمال می‌رود عزیزالدین پیش از رسیدن به بخش خیبر ناپدید شده باشد.

کد خبر 44078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز