همشهری آنلاین: دولت آمریکا قصد دارد 6 تن از افراد مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی ١١ سپتامبر سال ٢٠٠١ را به ارتکاب قتل و جنایات جنگی محاکمه و اعدام کند.

شبکه خبری دویچه وله از واشنگتن گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این شش تن متهم به مشارکت در پیشبرد حملات تروریستی هستند.

براین ویتمن، سخنگوی پنتاگون گفت این شش نفر در یک دادگاه نظامی ویژه محاکمه می‌شوند و حکم اعدام برای آنها درخواست شده است.

بدین ترتیب این متهمان که در حال حاضر در زندان آمریکایی گوانتانامو در خاک کوبا به سر می‌برند، در یک دادگاه نظامی ویژه که حتی حقوق دادگاه نظامی عادی را ندارد، محاکمه می‌شوند.

شش مظنون عبارتند از خالد شیخ محمد، مغز متفکر حملات تروریستی ١١ سپتامبر، محمد القحطانی، ولید بن عطاش، رمزی بن الشیبه، علی عبد العزیز علی و مصطفی احمد الهوساوی.

دولت بوش به خاطر شیوه بازجویی، مخفیانه بودن تشکیل و پیگیری پرونده متهمان و احتمال اعمال شکنجه و آزار آنان مورد انتقاد است.

هفته گذشته مایکل هیدن، رییس سازمان جاسوسی آمریکا به شکنجه سه تن از اعضای القاعده از جمله شیخ محمد اعتراف کرد.[دادگاه آمریکا شکایت شکنجه در گوانتانامو را رد کرد]

کد خبر 44056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز