همشهری‌آنلاین: رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حوزه مترو و اتوبوس دولت سهم یارانه خود را پرداخت نمی‌کند و شهرداری تهران سهم دولت را در این حوزه‌ها پرداخت می‌کند.

عليخاني

به گزارش شهرنوشت، محمد علیخانی در حاشیه صد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تاکسی‌ها از هیچ گونه یارانه‌ای استفاده نمی‌کنند. در حوزه مترو و اتوبوس دولت سهم یارانه خود را پرداخت نمی‌کند و شهرداری تهران سهم دولت را در این حوزه ها پرداخت می‌کند. اما تاکسی‌ها شخصی هستند و هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و با توجه به تورمی که داریم، ۲۳ درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی از نظر کارشناسی و از نظر من مبلغ زیادی نیست.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این‌که در پایان سال ۱۳۹۷ تصویب کرده بودیم که افزایش نرخ کرایه‌ها براساس نرخ تورم انجام شود و نهایتاً افزایش ۲۳ درصدی به تصویب رسید، ادامه داد: وظیفه نظارت بر تاکسی‌ها بر عهده سازمان تاکسیرانی است. در حال حاضر ممکن است بعضی خطوط کمتر از ۲۳ درصد افزایش داشته باشند.

علیخانی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش بیش از ۲۳ درصد کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی، اضافه کرد: فکر نمی‌کنم بالاتر از ۲۳ درصد افزایشی داشته باشیم، افزایش نرخ کرایه در برخی خطوط کمتر از ۲۳ درصد است و در حقیقت این ۲۳ درصد به عنوان سقف افزایش تعیین شده و اگر جایی بیش از این افزایش پیدا کرده تخلف است و نظارت بر این موضوع بر عهده سازمان تاکسیرانی است.

او در مورد میزان رضایت تاکسیرانان از این افزایش قیمت توضیح داد: این افزایش قیمت با دولت هماهنگ شده و رانندگان با توجه به تورم موجود راضی نیستند، من هم از این حیث به آن‌ها حق می‌دهم، اما این مصوبه است و باید اعمال شود.

علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در صورت تغییر در قیمت یا عرضه حامل‌های انرژی باز هم افزایش قیمت در نرخ کرایه‌ها خواهیم داشت یا خیر، عنوان کرد: گفته شده سهمیه‌بندی بنزین اتفاق نخواهد افتاد، اما در افزایش قیمت فعلی این موضوع پیش‌بینی نشده و باید بررسی این مسئله را به آینده موکول کنیم چرا که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

کد خبر 440073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha