همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش دسترسی به ماده مخدر گل قابل تامل است و باید بررسی شود.

سعید منتظرالمهدی

سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون پیشگیری، فرهنگی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر، در گفت‌وگو با ایلنا درباره اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از اعتیاد در بین نوجوانان گفت: اولین اولویت ما در حوزه پیشگیری، مدارس هستند. ایستگاه مدرسه مهمترین رکن در حوزه پیشگیری است و در این زمینه اقدامات بسیاری تاکنون انجام شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید براینکه تمام توان و زمان خود را در حوزه مدرسه متمرکز می‌کنیم، ادامه داد: در مدرسه دو ماموریت مهم داریم، اولین ماموریت افزایش مهارت و آموزش برای مربیان و معلمان و همچنین تسریع در فرآیند تاب‌آوری روانی کودکان تا قدرت نه گفتن در مواجه با مواد مخدر را یاد بگیرند و بتوانند انجام دهند.

سخنگو و معاون پیشگیری، فرهنگی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: افزایش دسترسی به ماده مخدر گل قابل تامل است و باید بررسی شود.

وی در خصوص بحث پیشگیری از مواد مخدر تصریح کرد: موضوع ما در مبحث پیشگیری از مواد مخدر به معنی عام است، یعنی اپیوم‌ها که در زیرمجموعه آن انواع مواد مخدر از جمله گل نیز است. متاسفانه یکی از اشکالات اصلی ما عدم آگاهی نسبت به مواد مخدر است و اینکه تصور می‌شود گل یک ماده گیاهی است و اثرات آن زیاد مخرب نیست.

کد خبر 439883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha