مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیماری پارکینسون بیشتر با از دست دادن کنترل حرکات بدن شناخته می‌شود که این مسئله، بر اثر از بین رفتن سلول‌های مغزی تولید کننده دوپامین بروز می‌کند.

چشم

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، درحالیکه عوامل موثر در بروز این بیماری ناشناخته است، پارکینسون با علائم بسیاری هم در بخش اندام‌های حرکتی و هم غیر حرکتی همراه است. به گفته پزشکان انگلیسی این بیماری می‌تواند خود را در چشم‌ها و قدرت بینایی بیمار نشان دهد.

این علائم چشمی اغلب به خودی خود ارتباطی با بیماری پارکینسون ندارند اما می‌توانند نشانه‌های هشداردهنده‌ای در مورد احتمال خطر ابتلا به این بیماری به حساب آیند.

دو بینی: دوبینی عارضه‌ای است که بر اثر آن فرد در تمامی مواقع یا بیشتر اوقات دو تصویر از جسم را می‌بیند. این افراد دو تصویر از جسم را به گونه‌ای می‌بینند که در کنار یکدیگر یا روی هم قرار دارند. درحالیکه بیماری‌های دیگری نیز همچون دیابت و مشکلات تیروئید وجود دارند که موجب دوبینی می‌شوند، خستگی ماهیچه‌ها و زمانیکه چشم‌ها به راحتی حرکت نداشته باشند نیز در بروز این عارضه موثرند.

به این افراد توصیه می‌شود درصورتیکه مشکلشان تداوم داشت به متخصص چشم‌پزشک مراجعه کنند.

دیدرنگی: بر اثر این عارضه بیمار توانایی خود را در دیدن و تشخیص رنگ‌ها از یکدیگر از دست می‌دهد. این عارضه بر اثر کمبود رنگدانه‌های حساس به نور در فتوگرامترهای چشم اتفاق می‌افتد.

خشکی چشم: یکی دیگر از علائمی که باید به آن توجه کرد این است که مبتلایان به پارکینسون یا افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند ممکن است متوجه نباشند که بیش از میانگین یک فرد سالم پلک می‌زنند.

کد خبر 439739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha