چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

علی‌الله‌ سلیمی - دبیرتحریریه: قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنمی برای تزکیه نفس و رسیدن به آرامش درونی است تا در کنار عبادت خالق مهربان، هوای بندگان نیازمند را هم داشته باشیم و از هرگونه احسان و نیکوکاری در این ایام مبارک دریغ نکنیم.

علی‌الله‌ سلیمی

با توجه به اینکه در این ماه، پرهیز از گناه یکی از مهم‌ترین حقایق روزه گرفتن است، رعایت آداب و شرایط این ماه مبارک و حفظ حرمت این ایام شریف طبعاً باید در دستور کار همه شهروندان باشد تا قداست این ماه مبارک همواره حفظ شود. روزه باب عبادت و بندگی و حفظ قداست و اجرای این واجب دینی جزو اولویت‌هاست، ضرورت دارد حفظ شئونات ماه مبارک رمضان مورد توجه همه شهروندان قرار بگیرد، چراکه ماه مبارک رمضان به‌عنوان ماه دعا و نیایش و ماه قرآن کریم بهترین فرصت برای خودسازی و تفکر انسان است. فراموش نکنیم که ماه رمضان ماه انعطاف و بندگی انسان در برابر خدای متعال است. در این ماه نور رحمت خدا بر مردم منعکس می‌شود و تمام زمینه‌ها برای رشد و تعالی روحی و معنوی افراد آماده است و افراد باید از این زمینه‌ها بهره‌کافی را برده و فرصت را غنیمت بشمارند و چنین فرصت در تمام سال تنها یک ماه به دست می‌آید. اهمیت فراوان روزه گرفتن در این ماه بر کسی پوشیده نیست.

این ماه، ماه رشد و ترقی معنوی انسان است و فلسفه روزه گرفتن در این ماه برای کسب تقوای الهی است.همچنین در این ماه درهای رحمت خداوند بر تمام افراد گشوده است و اگر گناه‌کاران از ته دل استغفار کنند و از خدا طلب آمرزش بخواهند یقیناً توبه آنها مورد قبول درگاه الهی قرار می‌گیرد. شایسته است در این ماه، برای فرهنگسازی جهت کمک افراد توانمند و روزه‌داران به نیازمندان جامعه اقدامات لازم انجام شود و در این زمینه، مراکز دینی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی وظایف به مراتب سنگین‌تری برعهده دارند. از جمله، تشویق مردم به خوش‌اخلاقی، صله رحم و سنت شایسته افطاری ‌دادن ولو به یک لیوان آب یا دانه‌ای خرما که در این ماه ثواب بیشمار دارد و انس و الفت میان روزه‌داران را دو چندان می‌کند.

کد خبر 439704

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha