همشهری آنلاین: هیئت داوران جایزه ادبی گنکور، به طور همزمان سه برنده این جایزه را در بخش گنکور نخستین رمان، گنکور داستان کوتاه و گنکور شعر معرفی کردند.

برندگان جایزه گنکور داستان کوتاه، گنکور نخستین رمان و گنکور شعر

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از مجله ادبی لیورابدو در حالی که از پاییز ادبی فرانسه که فصل اهدای مهم‌ترین جوایز ادبی در این کشور است بیش از ۴ ماه می‌گذرد، هیئت داوران جایزه ادبی گنکور که مهم‌ترین و معتبرترین جایزه ادبی در فرانسه است، دست به انتخاب و معرفی برندگان دیگر بخش‌های جانبی این جایزه زده‌اند.

برندگان جایزه گنکور داستان کوتاه، گنکور نخستین رمان و گنکور شعر که از شاخه‌های فرعی و جانبی جایزه گنکور به شمار می‌روند انتخاب و معرفی شدند.

کارولین لامرچ، نویسنده بلژیکی برای نگارش مجموعه داستان کوتاه «ما در حاشیه هستیم» که شامل ۹ داستان کوتاه است و از سوی انتشارات گالیمار منتشر شده بود، برنده جایزه داستان کوتاه گنکور ۲۰۱۹ شد. دیگر رقبای او برای دریافت این جایزه یانیک لاهنسن با اثر «پرنده پارکر در شب» و اریک نوهوف با داستان «پولاروئیدها» بودند.

 دیدیه دکوئن، دبیر کل آکادمی گنکور درباره این اثر گفت: «این داستان‌ها ما را در حاشیه دو جهان قرار می‌دهد. مثل یک صاعقه و یا عشق در نگاه اول بود، آن چه از عشق، زندگی و مرگ، در این کتاب انتظارش را داشتم. »

کارولین لامرچ، نویسنده بلژیکی در سال ۱۹۵۵ میلادی در شهر لیژ بلژیک زاده شد. او پیش از این توانست برای اثر «روز سگ» که در انتشارات مینوئی منتشر شده بود توانست جایزه ویکتور راسل را در سال ۱۹۹۶ از آن خود کند.

ماری گوتیه، نویسنده فرانسوی، برای نگارش نخستین رمان خود با عنوان «پوشش کوتاه» توانست جایزه گنکور نخستین رمان سال ۲۰۱۹ را از سوی این آکادمی به خود اختصاص دهد. دیگر رقبای خانم گوتیه برای کسب این جایزه رمان‌های «به وقت تابستان» نوشته پرون آنتوان، « آتلیه آشفتگی» نوشته ایزابل دانگی، «چطور همه چیز شروع شد» نوشته فیلیپ ژوانی و «خوره کتاب‌ها» نوشته استفان مالاندرین بودند.

فیلیپ کلودل، یکی از اعضای آکادمی گنکور ضمن تحسین این رمان درباره آن گفت «رمانی کوتاه، موجز و خوش‌خوان با موضوعی جسورانه که ما را به انتخاب این اثر به عنوان برنده ترغیب کرد. »

بروتنون ایوون لو من، نویسنده و شاعر فرانسوی، برای مجموعه آثارش، خصوصا آن دسته از آثارش که از سوی نشر برونو دوسی منتشر شده بود از جمله «یک جزیره روی زمین» و «وزن یک ابر» موفق شد جایزه گنکور شعر این آکادمی را به خود اختصاص دهد.

طاهر بن جلون، از اعضای آکادمی گنکور، در بیانیه‌ای درباره برنده گفت «او مسافری است که گوش به جهان سپرده و کلمات را به پرسش وا می‌دارد. شعرهای او روشنمان می‌دارد و چراغ راهمان می‌شود.»

برونتون ایوون لومن، شاعر و نویسنده فرانسوی، در سال ۱۹۵۳ در فرانسه متولد شد. از او تاکنون بیش از ۴۰ مجموعه شعری، یک مجموعه داستان و دو رمان با عنوان‌های «یکی بود یکی نبود» و «اگر مرا ترکم کنی، خواهم رفت» منتشر شده که جوایز متعددی را برایش به ارمغان آورده‌اند.

کد خبر 439660

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha