دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست میراث فرهنگی بافق با بیان اینکه این اداره در جریان کامل موضوع کشف دو اسکلت در قلعه تاریخی رضاآباد این شهرستان نیست، گفت: قطعاً تا قبل از انجام آزمایشات روی استخوان‌های کشف شده نمی‌توان در مورد قدمت آنها اظهارنظری کرد.

ميراث

به گزارش ایسنا؛ «لیلی رنجبر» با بیان این که قلعه تاریخی رضا آباد واقع در ۵۰ کیلومتری شهر بافق، از جمله بناهای تاریخی شهرستان است، توضیح داد: البته این بنای تاریخی دارای مالکیت شخصی است و در لیست آثار ملی میراث فرهنگی کشورمان قرار ندارد.

وی در مورد اسکلت‌های مکشوفه در جریان مرمت این بنای تاریخی، به واقع شدن قبرستانی در مجاورت این قلعه اشاره کرد و گفت: احتمال دارد این استخوان‌ها که در حین گودبرداری کشف شده و از خاک بیرون آمده‌اند، متعلق به بخشی از این قبرستان باشد ولی میراث فرهنگی هنوز در جریان کامل این موضوع نیست.

سرپرست میراث فرهنگی بافق در مورد حرف و حدیث‌هایی که در رابطه با قدمت این استخوان‌ها در محافل خبری مطرح شده است نیز خاطرنشان کرد: این استخوان‌ها توسط عوامل نیروی انتظامی از خاک بیرون آورده و برای آزمایش ارسال شده‌اند و لذا قطعاً تا زمانی که نتایج آزمایشات اعلام نشود نمی‌توان در مورد قدمت این اسکلت‌ها اظهار نظری کرد.

اخیراً «محمدرضا آیت‌اللهی» مسئول پزشکی قانونی بافق اظهار کرده است که این اسکلت‌ها مربوط به روستاییان ساکن در نزدیکی قلعه و قدمت آنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال پیش بوده است.

کد خبر 439508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha