همشهری آنلاین: سباستیان کورتس خواستار مذاکراتی جدید درباره قرارداد اتحادیه اروپا شد. قرارداد کنونی اتحادیه اروپا که به معاهده لیسبون شهرت دارد، متعلق به سال ۲۰۰۹ است. به باور کورتس، تغییرات اروپا اصلاح این معاهده را الزامی کرده است.

سباستیان کورتس

به گزارش دویچه وله، سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش، در یک مصاحبه مطبوعاتی خواستار به‌روز شدن قرارداد اتحادیه اروپا و اصلاحات ساختاری در این اتحادیه شد.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۱۴ اردیبهشت (چهارم مه) با انتشار گزارشی از وین، به نکات محوری مصاحبه سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش درباره لزوم اصلاحات ساختاری اتحادیه اروپا اشاره کرده است.

به باور صدراعظم اتریش، از زمان تصویب آخرین معاهده اتحادیه اروپا، این قاره دستخوش تغییراتی جدی شده و از این رو، اصلاح و به‌روز شدن این قرارداد الزامی است.

قرارداد جاری ناظر بر ساختار و عملکرد اتحادیه اروپا متعلق به سال ۲۰۰۹ است و به قرارداد لیسبون شهرت دارد.

  • بحران‌های اروپا

سباستیان کورتس، در مصاحبه خود از بحران‌های سال‌های گذشته اروپا سخن گفته است. به باور او اروپا ظرف سالیان گذشته، بحران بدهی، بحران ارزی یورو، بحران مهاجرت، بحران زیست‌محیطی و هرج و مرج برخاسته از برگزیت را در کارنامه خود دارد.

با عزیمت از این بحران‌ها و چالش‌های ناشی از آن‌ها، صدراعظم اتریش در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا خواستار تجدیدنظر در قرارداد اتحادیه اروپا شده است.

به باور صدراعظم اتریش، این تحولات طوفانی، ادامه کار به روال گذشته را ناممکن می‌سازد.

  • محورهای پیشنهادی کورتس

صدراعظم اتریش خواستار تشدید مجازات برای آن دسته از کشورهایی شده است که بیش از میزان تعیین شده، بدهی مالی بار می‌آورند.

افزون بر آن، کورتس خواستار مجازات کشورهایی شده است که اقدام به ثبت مهاجران غیرقانونی در کشور خود نمی‌کنند و راه آن‌ها را برای عبور به کشورهای دیگر مسدود نمی‌سازند.

سباستیان کورتس در عین حال خواستار دفاع قاطع از دموکراسی لیبرال و قانون‌مداری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

صدراعظم اتریش همچنین خواستار کاهش تعداد کمیسرهای حاضر در اتحادیه اروپا شد و گفت اینکه هر کشوری به طور خودکار کمیسری برای حضور در اتحادیه اروپا اعزام کند، اقدام صحیحی نیست. به باور او، تعداد کمیسرهای موجود در اتحادیه اروپا بیش از وظایفی است که در برابر این اتحادیه قرار دارد.

سباستیان کورتس در عین حال از "کوچ" نمایندگان اروپا بین کمیسیون شورای اروپا در بروکسل و پارلمان اروپا در استراسبورگ انتقاد کرد و خواستار آن شد که همه نهادهای اصلی و پارلمانی اروپا در بروکسل مستقر شوند.

صدراعظم اتریش با اشاره به مخالفت فرانسه با جابه‌جایی پارلمان اروپا، از مسئولان اتحادیه اروپا خواست که نظر فرانسه را نیز جلب کنند.

او با تاکید بر این که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه خود را یک اصلاح‌طلب می‌خواند، گفت: «کسی که خواستار اصلاحات است، باید آمادگی پذیرش اصلاحات را، به‌رغم میل خود، هرجا که ضروری است، داشته باشد.»

سخنان سباستیان کورتس درباره الزام اصلاح ساختاری و بازنگری در قرارداد لیسبون زمانی مطرح می‌شود که تا سه‌هفته دیگر، انتخابات پارلمان اروپا برگزار خواهد شد.

کد خبر 439290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha