همشهری‌آنلاین: معاون ترافیکی پلیس راهور پایتخت ازبرخورد با راکبان متخلف موتورسیکلت در ۳ مرحله خبر داد.

موتوروسيكلت

به گزارش شهرنوشت به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ رضایی، معاون ترافیکی پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد تخلفات و سوانح خسارتی و جرحی و فوتی موتورسیکلت سواران در تهران، معاونت ترافیکی پلیس راهور فاتب در ۳ مرحله با تخلفات راکبین موتورسیکلت برخورد خواهد کرد تا در آینده شاهد کاهش تصادفات این قشر از رانندگان وسایل نقلیه باشیم.

رضایی افزود: در مرحله اول عوامل پلیس راهور به موتورسیکلت‌سواران متخلف تذکر می‌دهند و در صورت لزوم با توجه به تخلف برایشان جریمه صادر و اعمال قانون می‌شوند. در مرحله دوم با ارتکاب به تخلفات ۶ گانه رانندگی در ورود ممنوع‌ها و خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور از پیاده‌روهای معابر، انجام حرکات نمایشی، پوشاندن و مخدوش کردن پلاک علاوه بر اعمال قانون وسیله نقلیه‌شان نیز توقیف می‌شود.

معاون ترافیکی پلیس راهور فاتب ادامه داد: در مرحله سوم، در صورت تکرار تخلفات توسط موتورسواران علاوه بر اعمال قانون مدارک آن‌ها نیز ضبط می‌شود، وسیله نقلیه‌شان توقیف و موتورسیکلت سوار متخلف به سمت کلاس‌های آموزشی موتورسواران هدایت می‌شود که در آن کلاس‌ها مشکلات ترافیکی در خصوص تخلفات موتورسواران و حوادثی که در کمین آن‌ها می‌باشد به موتورسواران خاطی گوشزد می‌شود و به ایشان عکس و فیلم‌هایی از نمونه‌ها و سوانح قبلی نشان داده می‌شود و سپس مدارکشان عودت داده می‌شود.

او گفت: اگر بعد از اتمام این ۳ مرحله باز هم موتورسیکلت‌سواری مرتکب تخلفات فوق شود با او  برخوردی به مراتب جدی‌تر خواهیم داشت.

کد خبر 439222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha