همشهری آنلاین: قیمت نفت امروز (۹ اردیبهشت۹۸) افت روز جمعه خود را که پایان بخش چندین هفته رشد قیمت بود، ادامه داد.

نفت

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز دوشنبه (۹ اردیبهشت ۹۸)، قیمت نفت افت روز جمعه خود را که پایان بخش چندین هفته رشد قیمت آن بود، ادامه داد.

افت قیمت‌ها پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا از اوپک درخواست کرد تا برای کاهش تأثیر تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران، تولیدات خود را افزایش دهند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت)، تا ساعت ۹:۵۱ به وقت تهران، ۴۴ سنت یا ۰.۶۱ درصد افت کرد و به ۷۱.۱۹ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی)، ۰.۳۷ سنت یا ۰.۵۸ درصد پایین آمد و به ۶۲.۹۳ دلار رسید.

هر دو بنچ‌مارک در جلسه معاملاتی قبلی حدود ۳ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

روز دوشنبه ای‌زی‌بانک در تحلیل خود نوشت: قیمت‌های نفت پس از آن سقوط کردند که ترامپ تاکید کرد با عربستان سعودی درباره تأثیر کاهش صادرات نفت ایران، با افزایش صادرات کشورهای دیگر، صحبت کرده است.

ترامپ روز جمعه هم گفته بود با سازمان کشورهای صادرکننده سوخت (اوپک) تماس گرفته و به این سازمان گفته است قیمت‌ها را پایین بیاورند.

ترامپ به خبرنگاران گفت: قیمت‌های بنزین پایین می‌آیند. من با اوپک تماس گرفتم و گفتم شما باید قیمت‌ها را پایین بیاورید.

این سخنان سقوط قیمت نفت را آغاز کرد و حداقل سقف موقتی، برای رشد ۴۰ درصدی قیمت‌های نفت در سال جاری به وجود آورد.

از سوی دیگر، در حالی که چین در تلاش است برای واردات نفت از ایران جایگزین پیدا کند، روسیه اعلام کرده است که قادر است تمام نیازهای نفتی چین را تأمین کند.

ادوارد مویا، تحلیل‌گر ارشد شرکت کارگزاری اوآندا می‌گوید: روسیه دلایل زیادی برای افزایش تولیدات خود دارد و نقطه آغاز آن می‌تواند توافق نکردن اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولیدات باشد. به این شکل روسیه به دنبال پوشش دادن کاهش صادرات نفت از ایران خواهد بود.

کد خبر 438744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha