پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین ملاقات رسمی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در شهر ولادی وستوک واقع در منتهی‌الیه شرق روسیه آغاز شد.

دیدار تاریخی سران کره شمالی و روسیه؛ پوتین از تلاش کیم برای عادی‌سازی روابط با آمریکا قدردانی کرد

این دیدار در شهرک دانشگاهی جزیره روسکی واقع در ولادی وستوک انجام شده است، جایی که از روز چهارشنبه تدارک امنیتی شدیدی در آن حاکم است و خیابان‌ها با پرچم‌های دو کشور روسیه و کره شمالی مزین شده‌اند.

ولادیمیر پوتین در ابتدای این ملاقات ضمن خوش آمد گویی به میهمان کره‌ای خود اطمینان داد که کشورش همچنان به حمایت از تلاش‌های جاری برای ایجاد تحولات مثبت در شبه جزیره کره و نیز تقویت روابط اقتصادی با پیونگ یانگ ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین خطاب به رهبر کره شمالی تصریح کرد: «مطمئن هستم که سفر امروز شما به روسیه به ما برای درک و شناخت بهتر راهبردهای لازم جهت حل مسئله شبه جزیره کره کمک خواهد کرد.»

پوتین در ادامه یادآور شد: «برای تقویت روابط دوجانبه و توسعه مناسبات اقتصادی هر دو کشور کارهای زیادی باید انجام دهند.»

در مقابل کیم جونگ اون نیز بر عزم کشورش جهت تقویت مناسبات «تاریخی» با روسیه به عنوان یکی از متحدان نزدیک این کشور در جریان جنگ سرد تاکید کرد و خواهان ایجاد ثبات و استحکام بیشتر در روابط میان دو کشور شد.

رهبر کره شمالی در ابتدای نخستین ملاقات رسمی با رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: «فکر می کنم که این دیدار برای توسعه روابط تاریخی میان دو کشوری که از دوستی دیرینه برخوردارند بسیار مفید واقع خواهد شد و به تحکیم بیشتر این رابطه کمک خواهد کرد.»

کیم جونگ اون همچنین ضمن تبریک به ولادیمیر پوتین برای «ساختن روسیه ای قوی» خاطرنشان کرد که انتظار دارد در این دیدار به گونه ای سازنده با مخاطب روس خود در باره اوضاع شبه جزیره کره بحث و تبادل نظر کند.

به گزارش رسانه ها در پایان این ملاقات هیچ بیانیه ای مشترک منتشر نخواهد شد و توافقنامه ای نیز قرار نیست به امضای طرفین برسد.

گفتنی است که روسیه از روابط دوستانه‌ای با کره شمالی برخوردار است و تامین کننده بخشی از نیازها و مایحتاج غذایی این کشور محسوب می شود.

آخرین دیدار سران دو کشور به سال ۲۰۱۱ بر می گردد که طی آن کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی و دمیتری مدودف، رئیس جمهوری سابق روسیه به نمایندگی از دو کشور با یکدیگر دیدار و گفتکو کرده بودند.انگ برای نقض این تحریم ها متهم کرده است.

کد خبر 438330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha