همشهری‌آنلاین: گزارشگر شبکه تلویزیونی دوم آلمان قرارداد خود را با این شبکه تمدید نکرد.

اولریش تیلگنر (Ulrich Tilgner) گزارشگر شبکه تلویزیونی دوم آلمان در تهران، قرارداد خود را با این شبکه تمدید نکرد. تیلگنر وجود محدودیت‌های افزایش یابنده در حرفه‌ی خبرنگاری در آلمان را دلیل اصلی جدایی خود از ZDF می‌داند.

به گزارش زادیو دولتی آلمان، تیلگنر گزارشگر شبکه‌ی تلویزیونی آلمانی تسد، د ِ، اِف (ZDF) و سرپرست دفتر این شبکه در تهران، قرارداد کاری خود با ZDF را دیگر تمدید نکرد. او علت این تصمیم را حفاظت از استقلال حرفه‌ای خود عنوان کرده است.

Ulrich Tilgner

تیلگنر که کشور کوچک سوییس را آخرین امید در دنیای بحرانی خبررسانی می‌داند، از آوریل ۲۰۰۸ برای شبکه‌ تلویزیونی سوییسی SF به تهیه گزارش خواهد پرداخت.

تیلگنر در گفت‌وگویی با مجله میگروس، وجود محدودیت‌های افزایش یابنده حرفه‌ای در آلمان «به ویژه آنجا که مسئله به اطلاع‌رسانی درباره‌ی افغانستان مربوط است، جایی که سربازان آلمانی می‌میرند» را دلیلی برای عدم تمدید قرارداد خود ذکر کرده است.

این کارشناس امور خاورمیانه معتقد است که می‌توان بازتاب ملاحظات درباره کشورهای ویژه را در تهیه و نشر خبر در شبکه‌های رادیو و تلویزیونی آلمانی مشاهده کرد.

او گفته است شبکه دوی آلمان در راستای خواست‌های وزارت دفاع و دفتر صدر اعظم آلمان عمل می‌کند. این درحالی است که تیلگنر، در کشور سوییس تاکنون "دخالتی" در جریان کار خود با شبکه‌های تلویزیونی تجربه نکرده است.

خبررسانی درباره‌ عراق، "تمسخری باورنکردنی‌"

تیلگنر در مصاحبه‌اش با مجله‌ی میگروس، از نحوه‌ی خبر رسانی درباره‌ی  اشغالگران آمریکایی در عراق انتقاد می‌کند و می‌نویسد از "مأموریت موفقیت‌آمیز" سخن گفتن، آن گونه که مطبوعاتی آمریکایی عمل می‌کنند، با توجه به ۳ میلیون آواره و ۱۵۰ هزار قربانی، یک "تمسخر باورنکردنی" است.

او همچنین معتقد است، به جای گزارش‌های انتقادی از افغانستان، در رسانه‌های آلمان تنها به موفقیت‌هایی که در زمینه‌ی بازسازی نصیب آلمانی‌ها شده بسنده می‌شود.

کد خبر 43795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز