گروه سیاسی: وزارت امور خارجه به عنوان یکی از وزارتخانه‌هایی که در ماه‌های اخیر با تغییرات بسیاری در سطح معاونان مواجه بوده است، اواخر هفته گذشته نیز شاهد چند تغییر دیگر بود.

پس از آنکه سعید جلیلی، معاون پیشین اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد، علی باقری،‌ به عنوان سرپرست این معاونت فعالیت می‌کرد تا اینکه سرانجام مهدی صفری به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تأیید رئیس‌جمهوری به عنوان معاون اروپای وزارت امور خارجه که به تازگی از معاونت آمریکا جدا شده است، منصوب شد.

صفری پیش از این معاون آسیا و اقیانوسیه و همچنین مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز بود که احتمالاً همچنان به فعالیت در اداره کل مشترک‌المنافع و قفقاز ادامه خواهد داد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، پس از انتصاب صفری به عنوان معاون اروپا، تا زمان تعیین معاون آسیا، سید محمدعلی حسینی، دستیار ویژه وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه با حفظ سمت این معاونت را سرپرستی خواهد کرد.

همچنین در انتصابی دیگر، محسن طلایی به عنوان معاون اقتصادی این وزارتخانه مشغول به کار شد.

محسن طلایی، معاون اقتصادی جدید وزارت امور خارجه پیش از این سفیر ایران در توکیو بوده است که اخیرا عباس عراقچی، معاون پیشین حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه جانشین او شد.

با توجه به خالی بودن معاونت‌های آسیا، آمریکا و حقوقی باید منتظر انتصاب‌های دیگری در وزارت امور خارجه نیز بود.

کد خبر 43789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز