جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: مارک سرنی طراح و معمار کنسول PS۴ از نسل بعدی کنسول سونی خبر داد.

PS4

کسی فکرش را نمی‌کند که نسل فعلی کنسول‌ها به آخر عمر خود رسیده و جالب است که رقابت بین سازنده‌های کنسول شدت بیشتری گرفته است. سونی نیز از قصد خود برای توسعه نسل بعدی PlayStation و البته کنسول PlayStation ۵ گفته است.

مارک سرنی طراح ارشد Ps۴ که وظیفه طراحی کنسول بعدی سونی را بر عهده دارد اخیر در یک گزارش اختصاصی با وب سایت Wired از کنسول بعدی سونی سخن گفته است.

سرنی درباره پردازنده گرافیکی اظهار کرد: پردازنده‌ی گرافیکی کنسول هم بر پایه‌ی معماری Navi شرکت AMD ساخته شده است و از قابلیت جدید Ray Tracing هم پشتیبانی می‌کند. این کارت گرافیک از خانواده Radeon Navi خواهد بود و همچنین پشتیبانی از Ray-Tracing می کند. این تکنیک، نحوه انتشار نور را مدل سازی می‌کند و به محیط های سه بعدی جان دوباره می بخشد.

این مهندس کمپانی سونی درباره پردازنده(CPU) کنسول بعدی سونی گفت: پردازنده‌ی اصلی کنسول یا همان CPU بر پایه‌ی پردازنده‌ی نسل سومی Ryzen شرکت AMD و معماری هفت نانومتری Zen ۲ ساخته شده و هشت هسته‌ای است.

وی در ادامه از بهترین ویژگی PS۵ خبر داد و گفت: سعی داریم از قوی‌ترین هارد دیسک‌های SSD که حتی از کامپیوتر هم قوی‌تر است استفاده کنیم. این موضوع توسط توسعه‌دهندگان زیادی درخواست شده بود و اگر چنین حافظه‌هایی به کار روند، سرعت بارگذاری بازی‌ها شدت زیادی خواهند گرفت و تجربه بهتری خواهیم داشت.

طراح و معمار کنسول PS۵ افزود: استفاده از SSD رندر تصاویر نیز سریعتر خواهد بود و در نتیجه فریم ریت بالاتری نیز خواهیم داشت و کنسول جدید از محتواهای ویدیویی نیز پشتیبانی می‌کند، در نتیجه می توان فیلم‌ها و ویدیوهای ۴K نیز با آن تماشا کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از توسعه‌دهندگان مشغول بازی برای کنسول بعدی هستند گفت: کنسول بعدی از تمام بازی‌های Ps۴ چه به صورت دیجیتال و دیسک پشتیبانی می‌کند.

این طور که بوش می‌آید تا دو سه سال دیگر باید خودمان را برای خفن‌ترین کنسول دنیا آمده کنیم. البته این گفته سرنی که قرار از بهترین SSD  های دنیا استفاده کند عجیب به نظر می‌رسد. به این دلیل که با استفاده از این نوع هارد دیسک راحت قیمت کنسول بالای ۶۰۰ دلار می‌رود که یک مقدار زیاد است.

با این اوصاف باید از همین الان پول هایمان را جمع کنیم تا موقعی که PS۵ راهی بازار می‌شود.

منبع: WIRED

کد خبر 437711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha