پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه‌دار ۳۲ ساله تبریزی، توانست رکورد گینس در زمینه جمع‌آوری سکه‌های بدون تکرار جهان را بشکند.

گینس

امین همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ۹ سالگی علاقه من به جمع آوری سکه آغاز شد و پس از گذشت سال‌ها متوجه شدم که دارای مجموعه بی‌نظیری از سکه‌ها، مدال‌ها و ژتون‌های مختلف از سراسر جهان هستم.
این عضو انجمن مجموعه داران ایران ادامه داد: تاکنون توانسته ام ۱۲ هزار سکه، مدال و ژتون از کشورهای مختلف را جمع آوری کنم.

همتی گفت: برای ثبت گینس از کل مجموعه جمع آوری شده ۲ هزار و ۵۰۰ سکه بدون تکرار را از ۲۱۵ حکومت انتخاب کردم، در حالی که رکورد قبلی ثبت شده در گینس یک هزار و ۶۰۰ سکه بود که سکه های مشابه در آن وجود داشت.
وی یادآوری کرد: پیش از این مجموعه دارانی از کشورهای هندوستان، استرالیا و آمریکا توانسته بودند با جمع آوری سکه هایی از ۳۰ کشور، ۷۰ کشور و ۱۰۰ کشور در گینس ثبت رکورد کنند.

مجموعه دار تبریزی ادامه داد: مجموعه من شامل سکه هایی از ۱۹۸ کشور به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل است و حتی سکه هایی از ۵۰ کشور دیگر که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده اند، در اختیار دارم.

وی تاکید کرد: مجموعه سکه های بدون تکرار من بزرگترین رکورد جهانی هم از لحاظ تعداد کشورها، با ۲۴۸ کشور، و هم از نظر بیشترین میزان سکه می باشد و مهم ترین بخش ثبت این رکود در این است که سکه ها مشابه هم و تکراری نیستند.

همتی با بیان اینکه شکست این رکورد بسیار سخت است، یادآوری کرد: می توانستم با تعداد بیشتری سکه رکورد گینس را بشکنم، اما منتظر عکس العمل جهانی هستم تا در صورت شکست رکوردم توسط مجموعه دارانی از کشورهای دیگر، با ارایه سکه های جدید، برگ برنده ام را رو و رکوردم را حفظ کنم.

وی در خصوص مجموعه سکه ۱۲ هزار تایی خود نیز گفت: در این مجموعه سکه های بسیاری از ادوار مختلف از جمله سکه های چکشی، نیمه ماشینی و ماشینی، مدال ها و سکه های مختلف یادبودی و ژتون جمع آوری شده است.

این عضو انجمن مجموعه داران ایران اظهار داشت: ۶ سال مجموعه سکه های خود را به صورت افتخاری در اختیار موزه شهر تبریز برای بازدید عموم قرار داده بودم.

آیین رونمایی از شکسته شدن رکورد مجموعه سکه های بدون تکرار جهان توسط امین همتی با حضور جمعی از علاقه مندان در سینما قدس تبریز برگزار شد.

کد خبر 437672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha