همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (۲۵ فروردین) برای استان‌های نیمه شرقی و جنوبی کشور، آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش بینی شده و این سامانه بارشی از روز دوشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

باران

«فریبا گودرزی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: از امروز شاهد شدت بارش ها در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان هستیم و این بارش ها در خراسان جنوبی و خراسان رضوی شدت کمتری خواهد داشت که به همان نسبت، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در این مناطق وجود دارد. 

وی افزود: از این رو به هموطنان و سازمان ها و ارگان های ذیربط توصیه می شود، تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات احتمالی به عمل آورند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از فردا (۲۶ فروردین) این سامانه بارشی تضعیف شده و طی بارش های پراکنده در استان های هرمزگان، خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان از کشور خارج شود.

به گفته گوردزی، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، روز سه شنبه، آسمان اغلب مناطق کشور صاف خواهد بود و فقط سه شنبه بعدازظهر شمال غرب کشور، شاهد بارش های پراکنده است. 

پیش بینی هوای تهران

گودرزی درباره هوای پایتخت هم اظهار داشت: به گزارش نقشه های هواشناسی، امروز آسمان تهران با وزش ملایم باد و کاهش تدریجی ابر همراه خواهد بود.

وی کمینه دمای امروز صبح تهران را ۱۰ درجه اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای تهران هم به ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: در میان مراکز استان ها، اردبیل با صفر درجه و زنجان با یک درجه سانتیگراد سردترین استان های کشور و همچنین اهواز با ۳۱ و بندرعباس با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین هستند.

کد خبر 437216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha