همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استان کرمان و منطقه جنوب شرق به تبع وضعیت کل کشور، در حوزه امنیتی از وضعیت خوب و شاخصی برخوردار است.

مهدی معمارباشی

به گزارش ایرنا، امیر مهدی معمارباشی در نشست با خبرنگاران افزود: براساس تعامل بسیار خوب و ارزشمند دستگاه های اطلاعاتی و واحدهای حفاظت اطلاعات ارتش، سپاه و سایر یگان های نظامی، اقدامات شایسته ای برای تامین امنیت ۱۰۰ در صدی رژه ۲۹ فروردین ماه انجام شده است.

وی تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی در کشور وجود دارد و تمامی تحرکات مرزی در داخل شهرها به صورت لحظه به لحظه رصد می شود و مشکل خاصی نداشته ایم.

امیر معمار باشی فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش را گرامی داشت و ادامه داد: دلیل نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش این بود که دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند تا با توطئه های مختلف از جمله انحلال ارتش و حذف نیروی کارآمد نظامی به اهداف خود دست یابند اما بینش، بصیرت و آگاهی امام راحل و یاران انقلاب همچون شهید بهشتی و آیت الله خامنه ای و سایر کسانی که در کنار ایشان حضور داشتند خط بطلانی بر دسیسه های دشمنان کشید.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با اشاره به این که ارتش در ۲۹ فروردین ماه تولدی دوباره یافت، تاکید کرد: فرزندان این سرزمین در ارتش باید به این حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب و مردم پاسخی درخور شان می داد.

وی ادمه داد: بر این اساس اگر بخواهیم اقدامات ارتش در طول ۴۰ سال گذشته را در پاسخ به اعتماد رهبری و مردم ارزیابی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که در اقداماتی از جمله برخورد با ضدانقلاب داخلی، دوران دفاع مقدس، انجام خدمات مردم یاری، در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام شده است.

امیر معمارباشی تصریح کرد: وجود بیش از ۱۷ هزار شهید ترور که اولین آنها شهید سپهبد قرنی بود، نشان دهنده خصومت دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان دفاع جانانه ای از کیان ایران اسلامی داشته است، اظهار داشت: پس از دفاع مقدس نیز یکی از موارد مهم رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی در عصر سازندگی با تکیه بر جوانان برومند و غیوری بود که وارد ارتش شده بودند که به خوبی محقق شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی بیش از ۷۰ هزار مستشار نظامی را در ارتش داشتیم که قریب به اتفاق آنها امورات اپراتوری را به بدنه ارتش آموزش می دادند و سیستم نگهداری و تعمیراتی توسط استکبار جهانی به کارکنان ارتش آموزش داده نمی شد اما امروز فرزندان این ملت در ارتش تمامی امورات تعمیر، نگهداری، مهندسی و ساخت تجهیزات به روز را بر عهده دارند.

امیر معمارباشی تاکید کرد: در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ هزار ساعت پرواز تیزپروازان هوانیروز به ثبت رسیده که شاید به مخیله استکبار جهانی نمی رسید.

وی اظهارداشت: یکی از اقدامات انجام شده آمایش سرزمینی و سازماندهی جدید نیروی زمینی است که در قالب ساماندهی جدید یگان های واکنش سریع، متحرک و هجومی انجام شده است.

به گفته امیر معمار باشی، ساخت انواع سلاح های تک تیرانداز، سلاح های جنگ نوین، تجهیزات به روز مخابراتی و جنگ نوین، جنگنده و بمب افکنده های به روز و پیشرفته، نگهداری و بهره برداری از انواع سامانه های مربوط به نیروی دریایی، ناوها و ناوشکن ها، در نیروی پدافند هوایی نیز بهره برداری و ساخت انواع سامانه های پدافندی هوایی و موشک های پدافندی انجام شده است.

کد خبر 437159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha