پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - ترجمه دکتر یونس شکرخواه: نمایشگاه دوسلدورف ۵۰ سال پیش به گروهی از تولیدکنندگان در عرصه بسته‌بندی این فرصت را داد تا برای خود یک نمایشگاه بین‌المللی برپا کنند.

این تجمع در سال ۱۹۵۸ منجر به تشکیل نخستین نمایشگاه اینترپک شد. اینترپک از آن تاریخ به بعد به نمایشگاهی برای نوآوری‌ها و فرآیندهای مرتبط با بسته‌بندی تبدیل شده است.
اینترپک ۲۰۰۸ از ۲۴ تا ۳۰ آوریل در سالن‌های یک تا هفده نمایشگاه دوسلدورف برگزار می‌شود. ۲۶۰۰ غرفه‌گذار از حدود ۵۰ کشور جهان، نوآوری‌ها، محصولات و خدمات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. در این نمایشگاه می‌توان یک زنجیره کامل از پردازش مواد اولیه تا ارایه محصول نهایی را به مشتری دید. این مطلب نگاهی دارد به طیف روندها و عناوین اینترپک ۲۰۰۸:

 اینترپک ۲۰۰۸ مغناطیس گروه‌های هدف زیر است:

- غذا و نوشیدنی‌ها، شیرینی‌پزی و نانوایی، محصولات دارویی و بهداشتی، کالاهای مصرفی (غیر غذایی)، کالاهای صنعتی

چطور میگو را وارد قوطی کنیم؟

صنایع مرتبط با مواد غذایی و نوشیدنی‌ها با وظیفه دشوار بسته‌بندی، پردازش و حفظ مواد تازه مواجه هستند. اینترپک برای هر مشکلی در این زمینه، یک پاسخ دارد از نحوه واکنش در قبال رفتارهای تغییریابنده مشتریان تا بسته‌بندی و ارسال محصولات به گونه‌ای امن و بهداشتی. مهم نیست که شما با محصولات کوچک یا بزرگ، مایع یا جامد سروکار دارید، مهم این است که اینترپک راه‌حل دارد.

روندها و عناوین: تعقیب زنجیره غذایی از مزرعه تا چنگال، تکنولوژی بسته‌بندی و پر کردن مواد ضدعفونی‌کننده، راه‌حل‌های مربوط به بسته‌های آماده‌، برای قفسه، بسته‌بندی طیفی از محصولات با حالت مقرون به صرفه بودن، حفظ اعتماد و وثوق در قبال محصولات دارای برند، راه‌حل‌های اتوماتیک مقرون به صرفه اقتصادی برای واحدهای کوچک بسته‌بندی، بسته‌بندی بهداشتی محصولات فاسدشدنی برای فروش در زنجیره سرد، فیلم‌های شفاف حایل

شکلات در تابستان چه طعمی دارد؟

به شما مربوط است! روندهای تولید محصول در شیرینی‌پزی و نانوایی دارد کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود. این امر به این معنی است که واکنش سریع نشان دادن به درخواست‌های مشتریان بسیار اهمیت دارد. در اینترپک می‌توان برای کل این فرایند به راه‌حل دست یافت: رسیدگی به مواد اولیه و پردازش و بسته‌بندی تا مرحله تحویل به خرده‌فروشان. اگر به ماشین‌های درستی مجهز شده باشید تغییر طعم شیرینی مناسب با فصل آسان می‌شود.

روندها و عناوین: رسیدن به انواع محصولات با ماشین‌های کاملا انعطاف پذیر در زمان بسیار اندک‌، بهداشتی کردن ماشین‌ها و محیط و شست‌وشوی ماشین با تکنولوژی‌های در محل جهت تغییر سالم خطوط تولید، استفاده بهینه از ماشین برای کنترل کیفیت و همگرایی فرایندهای تولیدی، همگراسازی فرایندهای تولیدی با سیستم‌های برتر اطلاع‌رسانی برای مانیتور کردن فرایند تولید، بسته‌بندی جذاب و آسان

نور می‌تواند حافظ داروهایم باشد؟

نور درست و صحیح می‌تواند. ماشین‌های دوخت لیزری مدرن که برای بسته‌بندی‌های بهداشتی و دارویی به کار می‌رود، تنها یکی از تکنولوژی‌هایی است که در اینترپک ۲۰۰۸ به نمایش درمی‌آید. تمام فرایندهای زنجیره ارزشی بسته‌بندی در صنایع دارویی در اینترپک به نمایش درمی‌آید: از تحویل مواد خام، فرمولاسیون و پردازش تا تحویل محصولات نهایی به خریداران کل و خرده‌فروشان.

در بخش محصولات آرایشی شما می‌توانید شاهد بسته‌های لوکس‌تری باشید، شاهد چهره مدرن بی‌لیبل بسته‌ها و شاهد تولید بسته‌های مجموعه‌ای.

روندها و عناوین:‌ راه‌حل‌های مربوط به تولید و حفظ برند، تیز کردن روباتیک، راه‌حل‌های لایه‌سازی الکترونیک، همگرایی ماشین‌ها و کارگاه در سطح همه اپراتورها، کارگاه‌های چندمنظوره‌، دربرگیری محصولات، آمادگی برای تکنولوژی تحلیل فرایند

ذرت برای قهوه‌جوش من خوب است؟

اسید پلی لاکتیک از ذرت به دست می‌آید. می‌شود از پلاستیک برای تولید فنجان و سینی استفاده کرد یا حتی از آن جعبه‌ها و حفاظ‌های حبابی ساخت تا بتوان به عنوان مثال یک قهوه‌جوش را در آن پیچید و سالم به دست مشتری رساند. اینترپک راه‌حل‌های پوشش‌سازی برای هر دو نوع محصولی را که باید بسته‌بندی و حمل شود، فراهم می‌سازد و این عرصه از کالاهای مصرفی تا بخش غیرغذایی را در برمی‌گیرد.

روندها و عناوین:‌ سیستم‌های برداشت، لیبل‌های هوشمند و ضد سرقت‌، روباتیک‌سازی اقتصادی فرآیندهای بسته‌بندی اتوماتیک، حمل بسته‌ها به گونه غیرمضر به حال‌ محیط زیست، راه‌حل‌های مربوط به بسته‌های آماده‌، برای قفسه‌ها، مرتب‌سازی و قسمت کردن اتوماتیک اقلام، بسته‌بندی برای سلف سرویس

بسته مدرن‌تر از محصول درون آن است؟

بعضی وقت‌ها بله. صنعت بسته‌بندی به فضایی از ایده‌های بی‌پایان وارد شده است و این امر به خصوص در زمینه حمل و نقل بیشتر صدق می‌کند، البته جنبه‌های لجستیک و امنیتی مربوط به حفظ اعتماد را هم نباید نادیده گرفت.

به عنوان مثال، مرکب‌های ترموکروماتیک حتی می‌توانند این نکته را نشان دهند که بسته، دستکاری شده است.

ار.اف.ای.دی (RFID) و سایر راه‌حل‌های مربوط به رهگیری و شناسایی در زمینه‌های پشتیبانی و مدیریت انبار به جریان داخلی کالاها در انبارها شتاب بخشیده و کارایی و سرعت پردازش اطلاعات را بالا برده‌اند. در این زمینه در اینترپک برای بسته‌بندی کالاهای صنعتی و حمل آنها می‌توان راه‌حل‌های عدیده‌ای یافت.

روندها و عناوین: ذخیره‌سازی و توزین، جابه‌جایی اتوماتیک کالاهای بزرگ در کارخانه، سیستم‌های برداشتن اتوماتیک، راه‌حل‌های پر کردن مواد چسبناک‌، مثل چسب، جایگزین‌های اقتصادی برای جعبه‌های چوبی، بسته‌های غیرمضر به حال محیط زیست در زمینه حمل و نقل، بسته‌بندی ویژه برای قطعات الکترونیک، راه‌حل‌های دربرگیری برای محصولات سمی، راه‌حل‌های بهبودیافته برای برداشتن ته‌مانده‌ها از بسته‌های قبلی

آیا بسته‌ها می‌توانند یک محصول را مشهور کنند؟

اگر بسته‌بندی به جای صرف محافظت از کالا به بخشی از برند تبدیل شود، می‌تواند یک محصول را به شهرت برساند. بطری معروف کوکاکولا را در نظر بیاورید که مصرف‌کنندگانش حتی می‌توانند با چشم بسته هم آن را در نظر بیاورند. یا بسته‌های شکلات معروف توبلرون که در صنایع شیرینی و شکلات واقعا یگانه است.

اینترپک در این عرصه هم انتخاب‌های عدیده‌ای برای بسته‌بندی‌های یگانه دارد و این در حالی است که حمل و نقل را هم ایمن می‌سازد.

روندها و عناوین: بسته‌بندی هوشمندانه، ابعاد کوچک‌تر بسته‌ها با توجه به تغییرات جمعیتی، اهمیت فزاینده بسته‌بندی به مثابه ابزار ارتباطی برای محصول و برند، بسته‌های آماده برای ارایه در قفسه‌ در واحدهای لجستیک، طراحی جدید بسته با اطلاعات بیشتر برای مشتری، تشریح الگوهای فکری افراد

کد خبر 43708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز