همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله محمد مؤمن عضو فقید شورای نگهبان پنجشنبه شب با حضور جمعی از مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه های علمیه، مسئولان ملی و استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله مؤمن در قم برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی ، آیات حسینی بوشهری، یزدی، امینی، خاتمی، علوی بروجردی، مقتدایی، غروی و قاضی عسگر، استاندار قم و جمعی از اعضای جامعه مدرسین، مجلس خبرگان و شورای نگهبان ترتیب یافت ، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

امام جمعه موقت تهران دراین مراسم با بیان اینکه عزت و بزرگی به دست خداوند متعال است، اظهار داشت: علمی که به انسان درجه و مقام معنوی می‌دهد، همراه با تقوا و پرهیزکاری است و عالم باتقوا هیچگاه از حریم و حرم حق خارج نمی شود و به طور مستمر درجات او افزوده می شود.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در میان همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، بیش از ۴۰ سال است که هر روز به اوج و اقتدارش افزوده می شود، خاطرنشان کرد: پروردگار وعده داده است که هرکس در مسیر او جهاد کند، او را یاری می کند و امروز به خوبی شاهدیم که همه عزت و سربلندی انقلاب و تشیع و ملت بزرگ ایران، مرهون حرکت الهی امام راحل است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و بین الملل دارای جایگاه و عظمت بوده و در برابر همه مستکبران غربی ایستاده است و ما نباید هیچگاه از این همه عزت و افتخار که خداوند به ما عطا فرموده است، غافل شویم.

وی با بیان اینکه پیشرفت های چشمگیر و غیرقابل تصور ایران اسلامی در حوزه‌های گوناگون، از نصرت های الهی و برکات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فتح الفتوح انقلاب اسلامی، تربیت جوانانی است که امروز در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، جانفشانی و افتخارآفرینی می‌کنند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله مؤمن، ایشان را عالمی مجاهد، ولایتمدار و ساده زیست دانست و گفت: این عالم ربانی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده بود و با ایمان و اعتقادی راسخ، ساده زیستی کم نظیری داشت و در برابر امر ولایت، همواره مطیع بود.

وی در پایان با بیان اینکه آیت الله مؤمن هیچگاه از مردم جدا نشد و تحت تأثیر فشارها و جریان های سیاسی قرار نمی گرفت، خاطرنشان کرد: در حالی که شرق و غرب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی همه قدرت خود را متمرکز کرده اند، در رأس همه مقام معظم رهبری و پس از آن دژ مستحکمی همچون شورای نگهبان در برابر آنها ایستاده اند و بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مؤمن این جایگاه را حفظ کرده و رشد داده اند.

مرحوم آیت الله محمد مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان در ابتدای دی ماه سال ۹۷ به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری و پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، سرانجام در روز پنجشنبه دوم اسفندماه سال گذشته در بیمارستانی در تهران به دیار حق شتافتند.

کد خبر 436990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha