همشهری آنلاین:

پانگولين

هفته گذشته بیش از ۱۴ تُن فلس مورچه‌خوار پولک‌دار(پانگولین) در سنگاپور که به گفته مقامات این کشور یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های قاچاق فلس این حیوانات بوده، کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا، مقامات گمرکی سنگاپور و هیئت مدیره پارک های ملی این کشور اعلام کردند که چهارشنبه هفته گذشته یک کانتینر ۱۲ متری که از نیجریه آمده و در راه ویتنام بوده است را مصادره کرده‌اند.

مقامات، داخل این محموله که با عنوان "گوشت یخ‌زده" نام‌گذاری شده بود، حدود ۱۴.۲ تُن فلس پانگولین به ارزش تخمینی ۳۸.۷ میلیون دلار را که در ۲۳۰ کیسه بسته‌بندی شده بود، کشف کردند.

طبق بیانیه مشترک مقامات مختلف سنگاپور که در روز چهارم آوریل منتشر شده است، این محموله بزرگ‌ترین محموله‌ فلسی است که طی سال‌های اخیر در کل جهان مصادره شده است.

مقامات سنگاپور هم‌چنین حدود ۱۸۲ کیلوگرم عاج بریده و حکاکی شده فیل نیز در این محموله کشف کرده‌اند که ارزش آن ۸۸ هزار و ۵۰۰ دلار تخمین زده شده است.

تصور می‌شود پانگولین که به جز پوست سخت پولک‌دار خود به مورچه‌خوار شباهت دارد، بیشترین میزان قاچاق را در میان پستانداران وحشی جهان به خود اختصاص داده است. این جانور متمایز و در عین حال آرام و گوشه‌گیر، به دلیل تقاضای بی‌رحمانه در بازارهای چین و ویتنام برای گوشت و فلس آن، رو به انقراض است.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت از سال ۲۰۱۴ میلادی تمام هشت گونه پانگولین را در طبقه "در خطر انقراض" دسته‌بندی کرده است که در حال حاضر دو گونه از این هشت گونه در گروه "به شدت در معرض خطر" قرار گرفته‌اند.

با توجه به کاهش سریع جمعیت پانگولین‌ها، کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر، تجارت بین‌المللی تمام هشت گونه از این حیوان را از سال ۲۰۱۶ میلادی ممنوع ساخته است.

بنابر گزارش ای‌بی‌سی نیوز، گوشت پانگولین‌ها به عنوان وعده‌ غذایی لوکس در رستوران‌های گران قیمت برای درمان بیماری‌های مزمن مختلفی از پسوریازیس گرفته تا سرطان سِرو می‌شود.

کد خبر 436868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha