سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان سرشناس سینما و تئاتر روسیه که از تابستان دو سال پیش به حبس خانگی محکوم شده بود، می‌تواند در محدوده شهر مسکو به کار و حرفه خود بازگردد.

كريل سربرنيكف كارگردان روس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، دادگاهی در مسکو روز دوشنبه رای به پایان حدود ۲۰ ماه حبس خانگی کریل سربرنیکف داد تا به این ترتیب او تا زمان رسیدگی به پرونده فساد مالی بتواند پا به دنیای بیرون بگذارد؛ البته در محدوده جغرافیایی پایتخت. این در حالی است که هفته گذشته یک دادگاه عمومی خواستار تمدید سه ماهه حبس خانگی سربرنیکف شده بود.

کارگردان ۴۹ ساله و رئیس مرکز تئاتر گوگول مسکو از اوت ۲۰۱۷ در حبس خانگی به سر می‌برد و مخالفان دولت معتقدند اتهام فساد مالی پوششی برای برخورد سیاسی با اوست. بر اساس حکم دادگاه، این فیلمساز و کارگردان تئاتر می‌تواند تا زمان اقامت در مسکو به فعالیت‌های هنری بپردازد و با دیگران ارتباط برقرار کند. هر چند در دوران حبس خانگی هم برای رفتن به باشگاه یا مکان‌های نزدیک می‌توانست از خانه بیرون برود اما امکان کار کردن نداشت.

سربرنیکف در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه از تصمیم خود برای بازگشتن به کار خبر داد و گفت: «الان جشن می‌گیرم اما خیلی زود باید کار را شروع کنم. هر چند از نظر ذهنی چندان ساده نیست اما کلی کار انجام‌ نداده داریم. باید نمایش روی صحنه ببریم و تمرین کنیم.» همزمان دو همکار او هم از حبس خانگی آزاد شدند و نفر چهارم بهار سال گذشته حکم آزادی خود را از دادگاه گرفته بود.

سربرنیکف متهم است که با سازماندهی یک گروه جنایی با همکارانش حدود دو میلیون دلار از منابع دولتی برای اجرای یک پروژه نمایشی به نام «پلتفرما» اختلاس کرده است. او همواره این اتهام‌ها را ناروا دانسته و در این مدت از حمایت برخی چهره‌های هالیوودی از جمله کیت بلانچت برخوردار بوده است. این کارگردان سرشناس روس در دوران حبس خانگی چند نمایش را از راه دور کارگردانی کرد.

کد خبر 436711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha