دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد که حدود سه میلیون نفر از دانش‌آموزان درگیر سیل اخیر هستند.

مدرسه در سيل

به گزارش فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اظهار کرد: هر چند سیل اخیر مصیبت‌هایی را بر کشور وارد کرد اما تقویت حس همدلی و همفکری را در جامعه موجب شد.

وی گفت: همه اقشار جامعه اعم از سپاه، ارتش و سایر نهادهای دولتی و مردمی کار امدادرسانی به سیل‌زدگان را دنبال می‌کنند اما حجم خسارت‌ها به حدی است که نیازمند تلاش بیشتر اقشار مختلف جامعه در این خصوص است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های واصله در برخی استان‌ها اسکان سیل‌زدگان در مدارس مانع از بازگشایی مدارس شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ستادی در اداره کل فرهنگی هنری با حضور نمایندگانی از همه تشکل‌های دانش‌آموزی تشکیل‌شده است و کار امدادرسانی را سامان‌دهی کنند.

رضا مددی، نماینده تام‌الاختیار وزیرآموزش‌وپرورش نیز در ستاد امدادرسانی به سیل‌زدگان با بیان اینکه حدود سه میلیون دانش آموزان درگیر سیل اخیر هستند، گفت: می‌شود یک تشکل ۱۰ میلیونی با حضور دانش آموزان تشکیل داد و سطح امدادرسانی را ارتقا داد.

توزیع عادلانه کمک‌ها در بین سیل‌زدگان، تلاش برای بازگشایی مدارس مناطق سیل‌زده، اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان، واگذاری کار توزیع وسایل موردنیاز سیل‌زدگان به هلال‌احمر، راه‌اندازی پویش عیدی من به تو از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود و مواردی مانند تشکیل ستاد امدادرسانی در معاونت پرورشی و فرهنگی، تعیین روزی در سال ۹۸ به‌عنوان روز امدادرسانی به سیل‌زدگان، هر مدرسه یک پایگاه با آرم همه تشکل‌ها، ارسال کمک‌ها به هلال‌احمر، راه‌اندازی اردوهای جهادی و واگذاری آن به بسیج و راه‌اندازی پویش عمومی عیدی من به تو در فضای مجازی از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 436650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha