همشهری‌آنلاین: محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران توضیح داد: اصول ایمنی در افتتاح خط ۶ لحاظ شده و تعداد هواکش‌ها بر اساس سناریوهای بهره‌برداری شبیه‌سازی می‌شود و ایمنی خط ۶ از لحاظ فنی و مهندس رعایت شده‌است.

مترو تهران

به گزارش شهرنوشت، محسن پورسیدآقایی در برنامه زنده تهران ۲۰ در مورد مسائل مطرح شده درباره ایمنی خط ۶ گفت: از این که عده‌ای نسبت به ایمنی مترو ابراز نگرانی می‌کنند؛ استقبال می‌کنیم اما عملیات ساخت پروژه‌های مترو توسط شرکتی که طراحی شده است، اجرا می‌شود و قبل از مراحل بهره‌برداری توسط مشاور پروژه، پیمانکار کارفرما صورت‌جلسه شده و پس از بررسی مسائل ایمنی تایید می‌شود.

او افزود: از لحاظ فنی و مهندسی هواکش‌ها در ایستگاه ها و میان تونل‌ها نصب می شود تا اگر قطار در شرایطی دود کردند، این دود در تونل باقی نماند و از طرفی که مردم حرکت می‌کنند، دود با باد مخالف به بیرون رانده شود.

پورسیدآقایی با اشاره به این‌که تعداد هواکش‌ها با هدوی قطارها ارتباط دارد، گفت: وقتی هدوی قطار ۲ دقیقه بوده و هم‌زمان ۱۰ قطار در یک خط باشند شبیه‌سازی‌ها به تناسب تخلیه دود در این شرایط انجام می‌شود.

او ادامه داد: وقتی سرفاصله قطار ۱۵ دقیقه باشد (خط ۶ با این هدوی آغاز به کار کرد) نوع شبیه‌سازی و محاسبات متفاوت است و حالت دم در یک ایستگاه و مکش در ایستگاه دیگر انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ مهندسی شبیه‌سازی با هواکش ها جواب ندهد ایستگاه از لحاظ فنی بهره‌برداری نخواهد شد.  این که ایستگاه افتتاح شده ۷ هواکش داشته باشد به سناریوی بهره‌برداری و سرفاصله حرکت قطار و حتی تعداد واگن‌های آن بستگی دارد.

او تاکید کرد: صرف این‌که در طراحی اولیه ۷ هواکش پیش‌بینی شده است و سرویس‌دهی حتما باید با ۷ هواکش شروع شود، مهندسی نیست و قطعاً ایمنی قطارها طبق اصول مهندسی شبیه‌سازی و رعایت شده‌است.

کد خبر 436609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha