همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت مرحوم احمدبورقانی نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو هیئت رییسه سابق مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه (17بهمن) در مسجد نور تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، از جمله محمد خاتمی، دکتر حداد عادل، مهدی کروبی، صفار هرندی و نیز اصحاب رسانه و اعضای هیت دولت پیشین، نمایندگان دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، مدیران احزاب و گروه‌های سیاسی برگزار شد، چند تن از دوستان مرحوم بورقانی به بیان سجایای اخلاقی و ویژگی‌های برجسته کاری آن مرحوم پرداختند.

در ادامه مراسم پس از قرائت قرآن و مرثیه خوانی حجت‌الاسلام و المسلمین  مجید انصاری به بیان گوشه‌هایی از فعالیت‌های حرفه‌ای و خدمات مرحوم بورقانی اشاره کرد.
احمد بورقانی فراهانی مدیر خبر اسبق ایرنا شنبه (سیزدهم بهمن) بر اثر ایست قلبی در بیمارستان دکتر شریعتی تهران درگذشت.

بورقانی در سال ‪ ۱۳۵۸‬به عنوان خبرنگار، وارد سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی شد و چندی بعد به عنوان سردبیر بخش اخبار سیاسی ایرنا به خدمت خود ادامه داد.
مرحوم بورقانی همزمان با کار رسانه‌ای در سال ‪ ۱۳۶۲‬از دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته جغرافیا فارغ التحصیل شد.

وی در سال ‪ ۱۳۶۴‬به عنوان مدیر اخبار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب شد و برای مدتی نیز سخنگویی ستاد تبلیغات جنگ در دوران دفاع مقدس را برعهده داشت.
مرحوم بورقانی در سال ‪ ۱۳۶۷‬به عنوان نماینده خبری ایرنا در سازمان ملل در نیویورک مشغول به خدمت شد.

پایان دوره خدمت وی در ایرنا مصادف با آغاز فعالیت بورقانی در بخش نشر و فرهنگ بود و پس از آن بورقانی در سال ‪ ۱۳۷۶‬به عنوان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شد.

بورقانی در دوره ششم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تهران به عنوان نماینده مجلس برگزیده شد.

کد خبر 43648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز