همشهری آنلاین: نخست وزیر کانادا دو وزیر سابق را از حزب حاکم اخراج کرد و دلیل این کار را عدم اعتماد به آنها عنوان داشت.

ترودو دو وزیر سابق کابینه را از حزب حاکم اخراج کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که "جودی ویلسون – ریبولد"، وزیر سابق دادگستری و "جین فیلپات"، وزیر سابق خزانه‌داری دیگر اجازه ندارند تا قانونگذار و نماینده حزب حاکم لیبرال در کمیته‌های پارلمانی این کشور باشند.

لیبرال‌ها از زمانیکه وزیر سابق دادگستری در فوریه سال جاری میلادی گفت که مقام‌های دولت کانادا به صورت نامناسبی وی را تحت فشار قرار دادند تا مطمئن شود که یک کمپانی بزرگ ساخت و ساز از دادگاهی جان سالم به در ببرد، دچار تنش شده است.

ترودو در یک نشست فوق‌العاده گفت: اعتمادی که بین این دو فرد و تیم ما بود، از بین رفته است.

وزیر سابق دادگستری کانادا در ژانویه تنزل رتبه داشت و در فوریه ۲۰۱۹ برکنار شد. وزیر سابق خزانه داری نیز کمی بعد از سمتش کناره گیری کرد؛ وی گفت که اعتمادش را به ترودو بابت اینکه چگونه با این وضعیت روبرو می‌شود، از دست داده است.

قانونگذاران خشمگین خواستار برکناری این دو فرد از کمیته‌های پارلمانی شده و گفته بودند که این دو وحدت و اتحاد حزب را تضعیف می‌کنند. نتایج نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که بحران سیاسی در دولت کانادا باعث کم شدن حمایت مردمی از لیبرال‌ها شده و ممکن است باعث شود تا آنها در انتخابات اکتبر ۲۰۱۹ با شکست روبرو شوند.

ترودو انجام هرگونه اقدام اشتباه را رد کرده است. این رسوایی باعث شده تا محبوبیت ترودو در ایالت کبک به شدت دچار مشکل شود چون حزب حاکم برای ابقاء در قدرت در انتخابات اکتبر به حمایت‌های این ایالت احتیاج دارد.

پیش‌تر لیبرال‌ها پیش بینی کرد بودند که می‌توانند ۲۰ کرسی را در کبک به دست بیاورند اما حالا می‌گویند ۱۵ کرسی را حداکثر می‌توانند کسب کنند. یام

کد خبر 436185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha