چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: طغیان رودخانه کرخه و دز در بخش شاوور و مرکزی شوش باعث شکسته شدن سیل بند سه روستای این شهرستان شد.

طغيان دز و كرخه

فرماندار شوش با تایید این خبر به ایرنا گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش دبی رودخانه‌ها پیشتر دستور تخلیه روستاهای «گطیش» بخش شاوور و روستاهای «دوار» و «دبات» بخش مرکزی صادر شده بود که خوشبختانه بسیاری از اهالی آنها پیش از شکسته شدن سیل بند روستاهای خود را ترک کرده بودند.

عدنان غزی با بیان اینکه این روستاها ۹۰۰ خانوار با حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارند افزود: نیروهای هلال احمر، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در محل مستقر بوده و در حال امدادرسانی به مردم هستند.
وی اظهار کرد: سیل بندهای روستاهای حاشیه رودخانه کرخه و دز در بخش شاوور و مرکزی وضعیت خوبی ندارند و سطح آب با سیل بندها یکسان شده است. فرماندار شوش افزود: دستگاه‌های خدمات رسان با تمام امکانات در حال ترمیم سیل بند هستند.

وی گفت: با کمک عوامل امدادی و دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها ساکنان آنها به پادگان شهید درویشی شهرستان شوش منتقل و در آنجا اسکان یافتند.

بارش‌های سنگین باران در خوزستان و استانهای بالا دست در چند روز اخیر باعث ورود سیلاب به سدهای استان و نیز طغیان رودخانه‌ها شده است که تا کنون بیش از ۴۰ روستا در خوزستان به زیر آب رفته است.

کد خبر 436162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha