دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر، احتمالاً فردا، ۱۳ فروردین، به دلیل وضعیت سلامتی‌اش استعفای خود را از ریاست جمهوری الجزایر اعلام می‌کند.

عبدالعزیز بوتفلیقه

به گزارش ایسنا، در میانه اعتراضات گسترده در الجزایر و درخواست‌های رئیس کل ستاد ارتش این کشور، شبکه النهار به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، احتمال دارد عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور این کشور روز سه‌شنبه استعفای خود را اعلام کند.

روزنامه الخبر گزارش داد که بوتفلیقه روز یکشنبه وزرای جدید برای دولت را منصوب کرده که این گامی مقدماتی برای استعفایش است.

این روزنامه همچنین نوشته است که بوتفلیقه ظرف دو روز استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تصمیم بوتفلیقه برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر موج سنگینی از اعتراضات ضد دولتی را به دنبال داشت. در میانه این اعتراضات، بوتفلیقه در روز یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی از شرکت در انتخابات کناره‌گیری و تاریخ برگزاری رأی‌گیری را که قرار بود ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ باشد، به تأخیر انداخت. با این حال، اعتراضات در این کشور ادامه یافته و معترضان خواستار اعمال فوری تغییراتی در این کشور شده‌اند.

سه‌شنبه گذشته احمد صلاح، فرمانده ارتش الجزایر از دولت درخواست کرده بود که ماده ۱۰۲ قانون اساسی این کشور را اعمال کند؛ قانونی که به شورای قانون اساسی الجزایر اجازه می‌دهد در صورت عدم برخورداری رهبر این کشور از شرایط مناسب حکومت به دلایل پزشکی، جایگاه رئیس جمهور را خالی اعلام کند.

کد خبر 436038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha