همشهری آنلاین: معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: آمریکا به جای هشدار دادن به رم به دلیل پیوستن به طرح «یک کمربند یک جاده» (راه ابریشم چین) بهتر است نگران رکورد بدهی های خود به پکن باشد.

واکنش ایتالیا به هشدارهای معنادار آمریکا/ رم، واشنگتن بهتر است نگران رکورد بدهی هایش به چین باشد
میشل گراسی شامگاه جمعه در مجمع آسیایی بوائو در جنوب چین افزود: برخی نسبت به اینکه رم وارد این برنامه شده است حسادت می کنند و واشنگتن می‌گوید ایتالیا در دام بدهی می‌افتد در صورتی که بهتر است مشکلات مالی خود را برطرف کند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای دیگر نیز در آینده ای نه چندان دور به این برنامه ملحق خواهند شد.

معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: می داند دستکم دو کشور اروپایی خواستار ملحق شدن به برنامه راه ابریشم نوین چین هستند ولی نمی تواند به دلایلی نام آنها را فاش کند.

معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا که کشورش به عنوان اولین کشور گروه جی 7 با امضای بیانیه مشترک با پکن به طرح یک کمربند یک جاده ملحق شده است، افزود: تقریبا همه کشورهای اروپایی به دنبال پیوستن به این برنامه هستند.

گراسی در کنایه‌ای به آمریکا نیز گفت ما برای پیوستن به برنامه طرح یک کمربند یک جاده، راهبرد اول ایتالیا را مد نظر قرار دادیم و منافع خود را در اولویت گذاشته‌ایم.
این مقام ایتالیایی گفت که می داند آمریکا اصلا از این اقدام رم خرسند نشده اما این کشور همه دیدگاه های آمریکا و اروپا را استماع کرده و سپس تصمیم به الحاق به راه ابریشم چین گرفته است.

وی گفت که طبیعی است حسادت هایی وجود داشته باشد بنادر ایتالیا حالا در کنار شرکت های این کشور رقیبانی سرسخت برای بنادری چون هامبورگ، روتردام و مارسی هستند بنادری که به روی سرمایه های چین باز می شود و پایانه راه ابریشم به حساب می آیند.
گراسی گفت که آمریکا به ما هشدار می دهد که درگیر بدهی با چین نشویم ظاهرا فراموش کرده است که با یک هزار و 130 میلیارد دلار بزرگترین بدهکار به چین محسوب می‌شود.

او افزود که شاید چنین موضوعی برای مالزی، پاکستان و سریلانکا اتفاق بیافتد ولی ایتالیا یک اقتصاد یک هزار و 700 میلیارد دلاری است و در دام بدهی نخواهد افتاد.

کد خبر 435906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha